ناپدید شدن ارز دیجیتال از صرافی اف تی ایکس
ناپدید شدن ارز دیجیتال از صرافی اف تی ایکس
آی سی تی نیوز - منابع مطلع می گویند حداقل یک میلیارد دلار از سرمایه مشتریان صرافی ارزهای دیجیتال اف تی ایکس که ورشکسته شده، نابود شده است.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، سام بنکمن فرید، بنیانگذار این صرافی، مخفیانه ۱۰ میلیارد دلار از وجوه مشتریان را از اف تی ایکس به شرکت بازرگانی آلامدا ریسرچ منتقل کرد.

بخش بزرگی از این مبلغ ناپدید شده است. یک منبع مطلع میزان مبلغ گمشده را حدود ۱٫۷ میلیارد دلار اعلام کرد. منبع دیگری هم گفت این رقم بین ۱ تا ۲ میلیارد دلار است.

اف تی ایکس یک صرافی ارز دیجیتال شناخته شده است ولی برای اولین بار است که وجوه از دست رفته از آن به شکل علنی گزارش می شود.

به گفته این دو منبع، این نابودی سرمایه در یادداشت هایی که بانکمن فرید یکشنبه گذشته با سایر مدیران ارشد به اشتراک گذاشته بود، افشا شد. هر دو منبع افشاگر این موضوع تا این هفته در سمت های ارشدی در اف تی ایکس بودند.

شرکت اف تی ایکس مستقر در باهاما روز جمعه پس از هجوم  مشتریان در اوایل این هفته برای برداشت پول، اعلام ورشکستگی کرد. قرارداد اف تی ایکس با صرافی رقیب بایننس برای نجات از این وضعیت هم بی نتیجه ماند و این روند باعث تسریع در سقوط ارزش ارزهای دیجیتال در روز‌های اخیر شد.