منع نصب تیک تاک روی دستگاه های کارمندان آمریکا
منع نصب تیک تاک روی دستگاه های کارمندان آمریکا
آی سی تی نیوز -آی سی تی نیوز - در داکوتای جنوبی آمریکا کارمندان دولتی اجازه ندارند تیک تاک روی دستگاه هایشان نصب کنند زیرا فرماندار این ایالت معتقد است این اپ چینی یک تهدید امنیت ملی به حساب می آید.

به گزارش مهر به نقل از بلومبرگ، طبق دستور اجرایی امضا شده توسط کریستی نوئم فرماندار ایالت داکوتای جنوبی، کارمندان و پیمانکاران دولتی اجازه ندارند اپ را دانلود کنند یا از طریق وب به آن دسترسی یابند.

او در بیانیه ای اعلام کرد: از آنجا که وظیفه ای مهم برای حفاظت از داده های شهروندان داکوتای جنوبی برعهده داریم، باید به سرعت این اقدام را اجرا کنیم. امیدوارم ایالت های دیگر نیز از داکوتای جنوبی پیروی کنند و کنگره باید اقدام وسیع تری انجام دهد.

تیک تاک یک اپ چینی اشتراک گذاری ویدئو است که به بایت دنس تعلق دارد و اکنون با سختگیری های سیاستمداران و مقامات آمریکایی روبرو است.

کاخ سفید، کنگره و کمیته سرمایه گذاری خارجی در آمریکا هم مشغول بررسی اقداماتی هستند که به میزان قابل توجهی شیوه عملکرد تیک تاک در آمریکا را تغییر می دهد. مقامات آمریکایی علاوه بر نگرانی های معمول مربوط به شبکه های اجتماعی درباره سیاست جمع آوری اطلاعات تیک تاک و رابطه آن با دولت چین نگران هستند.

به همین دلیل برخی سناتورهای آمریکایی خواهان ممنوعیت کامل اپ شده اند.