شکایت آی بی ام از مدیر سابق برای بازگرداندن پاداش ۴۷۰۰۰۰ دلاری
شکایت آی بی ام از مدیر سابق برای بازگرداندن پاداش ۴۷۰۰۰۰ دلاری
آی سی تی نیوز - شرکت آی‌بی‌ام از مدیر ارشد سابق تایلندی خود شکایت کرده و مدعی است که او باید به علت استخدام در یک شرکت رقیب، نزدیک به نیم میلیون دلار پاداش دریافتی را بازپس دهد.

به گزارش مهر به نقل از بلومبرگ در شکایتی که توسط آی بی ام در روز دوشنبه در دادگاه فدرال نیویورک تنظیم شد، این شرکت مدعی شد که پاتاما چنتاروک، مدیر کل سابق آن در تایلند، زمانی که یک پست ارشد را در شرکت اکسنتور پذیرفت، قرارداد خود با آی بی ام در زمینه عدم افشای اسرار آن را زیر پا گذاشت.

بر اساس محتوای این پرونده، چنتاروک که در سال ۲۰۱۸ به آی بی ام پیوست، سال گذشته استعفا داد و یک ماه بعد در آوریل ۲۰۲۲، به عنوان مدیر عامل واحد تایلند به اکسنتور پیوست. آی‌بی‌ام ادعا می‌کند که با هدف پایبند کردن این فرد به حفاظت از اطلاعات محرمانه شرکت، مبلغی بالغ بر ۴۷۰ هزار دلار به او اعطا کرده است.

آی بی ام در شکایت خود تصریح کرده که انتقال سریع این فرد اکسنتور به آی بی ام این حق را می‌دهد که پاداش اعطایی خود را پس بگیرد. وکلای آی بی ام در شکایت خود تصریح کردند این شرکت و اکسنتور به‌ویژه در زمینه‌های فناوری اطلاعات، دیجیتالی‌سازی و مشاوره، هم در سطح جهانی و هم در منطقه آسیا و اقیانوسیه با یکدیگر رقابت می‌کنند.