شناسایی دانش‌آموزان بیمار با سامانه «ایران من»
شناسایی دانش‌آموزان بیمار با سامانه «ایران من»

آی‌سی‌تی نیوز – معاون تربیت‌بدنی سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان مبتلا یا ناقل از طریق سامانه «ایران من» تشخیص داده می‌شوند. به گزارش ایسنا، صادق ستاری فرد اظهار کرد: با شیوع کرونا و آغاز آموزش‌های مجازی، شاهد افت تحصیلی و یادگیری دانش آموزان در تمام پایه‌ها و همچنین مشکلاتی نظیر انزوای اجتماعی، احساس […]

آی‌سی‌تی نیوز – معاون تربیت‌بدنی سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان مبتلا یا ناقل از طریق سامانه «ایران من» تشخیص داده می‌شوند.

به گزارش ایسنا، صادق ستاری فرد اظهار کرد: با شیوع کرونا و آغاز آموزش‌های مجازی، شاهد افت تحصیلی و یادگیری دانش آموزان در تمام پایه‌ها و همچنین مشکلاتی نظیر انزوای اجتماعی، احساس تنهایی، استرس، ترس از یاد نگرفتن دروس و … بودیم که تمام این مشکلات ناشی از تعطیلی ۳ ساله مدارس در کشور است. در این راستا، یکی از بهترین روش‌ها برای حل این مشکلات، بازگشایی حضوری مدارس و حضور پر شور دانش آموزان و معلمان در کلاس‌های درس است.

وی درباره تمهیدات لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری در میان دانش آموزان گفت: دانش آموزان مبتلا یا دانش آموزان دارای علائم بیماری نباید در کلاس‌های حضوری درس حاضر باشند و باید آموزش‌ها را از طریق فضای مجازی دنبال کنند؛ همچنین رعایت بهداشت فردی، بهداشت محیط، زدن ماسک، وجود تهویه به طور جدی مد نظر آموزش و پرورش است.

ستاری فرد تاکید کرد: حدود ۵۴۰۰ مراقب بهداشت در سطح مدارس حضور دارند و در حدود ۳۰هزار نیروی اداری وظیفه نظارت و حضور فیزیکی در مدارس را عهده‌دار هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: «سامانه ایران من» در اختیار مدیران، معلمان و مراقبین بهداشت مدارس است و وزارت بهداشت و وزارت کشور نیز به این سامانه دسترسی دارند؛ بنابراین می‌توانیم به راحتی دانش‌آموزانی که خودشان یا فردی در خانواده‌شان مبتلا به بیماری هستند را تشخیص دهیم.

وی با تاکید بر اینکه همه پیش‌بینی‌ها انجام شده است، گفت: میانگین تراکم کلاس‌ها در حال حاضر ۱۸نفر دانش‌آموز است، اما این را نیز می‌پذیریم کلاس‌هایی داریم که حتی ۴۰دانش‌آموز دارند.

ستاری‌فرد گفت: هشتم فروردین امسال بخشنامه‌ای را به همه استان‌ها ارسال کردیم که هرگونه افزایش شهریه توسط مدارس غیردولتی ممنوع است و اگر مدرسه‌ای افزایش شهریه داشته باشد، تخلف است.

وی ادامه داد: تمهیدات لازم برای رسیدگی به تخلفات را انجام داده‌ایم و به گزارش‌های خانواده‌ها رسیدگی می‌کنیم.

ستاری فرد گفت: سرویس تردد دانش‌آموزان خوشبختانه امروز یا فردا در کلان شهرهایی مثل تهران، اصفهان و دیگر شهرهایی که نیاز به تردد دانش آموزان از طریق سرویس دارند، برقرار می‌شود و مشکلات این حوزه، با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده، مرتفع می‌گردد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با حضور در برنامه‌ای رادیویی با اشاره به اینکه آزمون‌های پایان ترم گذشته در همه مقاطع به صورت حضوری برگزار شد، گفت: طی شش ماه گذشته همه مدارس روستایی و مدارس شهرهای کم جمعیت که در برآورد ما حدود ۲۳%از دانش‌آموزان را شامل می‌شوند، به صورت کاملا حضوری در کلاس‌های درس بودند و آموزش و پرورش نشان داد که حضور دانش‌آموزان نمی‌تواند چالشی را ایجاد کند.

ستاری‌فرد ادامه داد: خوشبختانه تا امروز، ۹۵%معلمان دز اول واکسن، ۹۰%دز دوم و بیش از ۵۱%دز سوم واکسن را دریافت کردند؛ همچنین حدود ۹۰%دانش آموزان دز اول و ۸۰%دز دوم را دریافت کرده‌اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: به والدین اطمینان خاطر کافی را می‌دهیم که با رعایت کامل مراقبت‌های بهداشتی در مدارس تمام تلاشمان را برای حفظ سلامتی دانش‌آموزان به کار خواهیم گرفت.