شرکت متا بعد از اخراج کارمندها پروژه تولید نمایشگر هوشمند را متوقف کرد
شرکت متا بعد از اخراج کارمندها پروژه تولید نمایشگر هوشمند را متوقف کرد
آی سی تی نیوز - شرکت متا بعد از اعلام اخراج 11 هزار کارمند، پلتفرمز پروژه های توسعه و ساخت نمایشگرهای هوشمند و ساعت هوشمند را متوقف می کند.

به گزارش مهر به نقل از انگجت، مدیران ارشد اجرایی این شرکت در جلسه ای به کارمندان اعلام کرده اند، فعالیت در پروژه پرتال( نمایشگر هوشمند) را متوقف خواهند کرد. متا قبلا این نمایشگر را در بازار عرضه کرده بود و در اوج همه گیری کووید۱۹ فروش آن افزایش یافته بود زیرا مردم مجبور بودند در خانه بمانند.

با این وجود شرکت در ماه ژوئن استراتژی های خود را تغییر داد و تصمیم گرفت آن را به کسب وکارها بفروشد.

طبق گزارش نشریه اینفورمیشن در آن زمان، حتی با وجود افزایش فروش پرتال در ۲۰۲۱ میلادی، سهم آن از بازار جهانی کمتر از یک درصد بود. بنابراین ترغیب مصرف کنندگان به خرید آن احتمالا سودی نداشت و اکنون شرکت به این نتیجه رسیده که توسعه دستگاه در کل بی ارزش است.

اندرو بازورث مدیر ارشد فناوری متا طی جلسه به کارمندان گفته بود: مدت زمان و سرمایه زیادی لازم است تا وارد بخش بازرگانی شد، بنابراین به نظر می رسید سرمایه گذاری وقت و هزینه در این پروژه درست نباشد.

البته متا هنوز ساعت هوشمند را عرضه نکرده هرچند طی سال های گذشته گزارش هایی درباره این پروژه منتشر شده بود. اکنون به نظر می رسد گجت پوشیدنی مذکور هرگز ساخته نمی شود، مگر آنکه متا تصمیمش را تغییر دهد.

بازورث اعلام کرد تیم پروژه ساعت هوشمند روی توسعه عینک های واقعیت افزوده این شرکت فعالیت می کنندو نیمی از سرمایه گذاری متا در «ریالیتی لبز» نیز در پروژه های واقعیت افزوده صرف خواهد شد.

مدیران ارشد اجرایی متا پلتفرمز علاوه بر لغو پروژه پرتال اعلام کردند ۵۴ درصد از کارمندان اخراجی درشغل های بازرگانی فعالیت می کردند و بقیه در مشاغل مربوط به فناوری مشغول بودند. این شرکت آمریکایی واحدهای تماس صوتی و تصویری خود را با دیگر تیم های پیام رسان ترکیب می کند و یک بخش جدید می سازد تا چالش های سخت مهندسی را برطرف کند.