تلاش برای استخدام کارمندان اخراج شده توئیتر
تلاش برای استخدام کارمندان اخراج شده توئیتر
آی سی تی نیوز - شرکت‌های فناوری تلاش می‌کنند هزاران کارمند سابق توئیتر را که توسط مالک جدید آن اخراج شده‌اند، جذب کنند. آنها به این تحول به چشم یک فرصت مناسب می‌نگرند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، خریدار جدید توئیتر بسیاری از مدیران ارشد این شرکت را اخراج کرده و بسیاری مشاغل را نیز حذف کرده است. حدود نیمی از نیروی کار توئیتر که حدود ۳۷۰۰ کارمند هستند، اخراج شده‌اند.

گزارش شده که صدها نفر دیگر نیز در نتیجه اصلاحات گسترده ایلان ماسک توئیتر را ترک کرده‌اند. روز دوشنبه، رئیس عملیات کشور فرانسه به آخرین مدیر ارشد توئیتر مبدل شد که این شرکت را ترک کرد.

برخی از شرکت‌ها اکنون در تلاش هستند تا با بهره گیری از روش تحقیرآمیز ایلان ماسک بر علیه کارکنان سابق توئیتر، استعدادهای با تجربه مهندسی این شرکت را جذب کنند.

کیتی برک، مدیر ارشد شرکت نرم‌افزاری هاب اسپات در ایالات متحده، ایلان ماسک را به دلیل گزارش‌هایی که او گروهی از کارمندان را اخراج کرده مورد انتقاد قرار داد.

او در پستی در لینکدین برای جذب کارکنان سابق توئیتر نوشت: به عنوان یک رهبر، مورد انتقاد قرار گرفتن بخشی از کار شماست. رهبران بزرگ تشخیص می‌دهند که بحث و اختلاف نظر شما را بهتر می‌کند و این بخشی از فرآیند کار است. اگر مکانی را می‌خواهید که بتوانید (البته به شیوه‌ای واضح و مهربانانه) با دیگران مخالفت کنید، هاب اسپات شما را استخدام می‌کند. تا اواخر روز دوشنبه، پست برک بیش از ۳۵۰۰۰ واکنش مثبت در لینکدین به همراه داشت.

سایر شرکت‌ها نیز رویکرد مشابهی را در مورد توئیتر در پیش گرفته‌اند. آماندا ریچاردسون، مدیر عامل استارت آپ حوزه استخدام کدرپد، نامه‌ای سرگشاده خطاب به اخراجی‌های توئیتر منتشر کرد. ریچاردسون با اشاره به اعمال ممنوعیت دورکاری توسط ماسک، خرید توئیتر توسط وی را “به طرز وحشتناکی ناامید کننده، افسرده کننده و بی انگیزه کننده” توصیف کرد و افزود: در کدرپد، ما معتقدیم که مهارت‌های شما همه چیز را می‌گوید. نه جایی که در آن می‌نشینید.”

دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری ایالات متحده از جمله متا و آمازون نیز هزاران نفر از کارکنان خود را در هفته‌های اخیر به دلیل شرایط نامطمئن اقتصادی اخراج کرده‌اند. اما شدت اخراج‌ها در توئیتر در حدی است که پیش بینی می‌شود این شبکه اجتماعی به زودی با مشکلات جدی فنی مواجه شود.