بی‌برنامگی وزارت ارتباطات در ارایه اینترنت خبرنگاران
بی‌برنامگی وزارت ارتباطات در ارایه اینترنت خبرنگاران
پس از اینکه مشخص شد برخی خبرنگارانی که در سامانه وزارت ارشاد تایید عضویت نشده‌اند بسته هدیه اینترنت خبرنگاری را دریافت کرده‌اند و به برخی دیگر بسته اینترنت تخصیص نیافته، ابهاماتی درباره فرآیند واگذاری اینترنت خبرنگاری ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، بیش از یک ماه از روز خبرنگار امسال می گذرد و اکنون جمعی از اهالی رسانه و خبرنگاران از شیوه عمل وزارت ارشاد و وزارت ارتباطات در ارائه هدیه به خبرنگاران گلایه دارند.

امسال هم دولت تصمیم گرفت به مناسبت روز خبرنگار بسته هدیه ۲۰۰ گیگابایتی به خبرنگاران تخصیص دهد که این بسته با اما و اگرهایی همراه شده است.

وزارت ارشاد جامعه هدف این هدیه خود را از طریق سامانه جامع رسانه های کشور شناسایی کرد و اعلام کرد که خبرنگاران باید در این سامانه عضو شوند و سپس در سایت دولت هوشمند وزارت ارتباطات برای دریافت هدیه ثبت نام کنند تا اسامی آنها برای فعال شدن بسته هدیه به اپراتورهای موبایل ارسال شود.

طبق رویه اعلام شده، اسامی خبرنگارانی که در سامانه وزارت ارشاد عضو شدند و سپس در سایت دولت هوشمند ثبت نام کردند به اپراتورهای موبایل ارسال و بسته هدیه آنها فعال شد. این فرآیند برای خبرنگارانی که از قبل در این سامانه عضویت فعال داشتند سریع تر از همه انجام شد.

برخی از خبرنگاران هنوز در انتظار بررسی پرونده در سامانه وزارت ارشاد هستند یا پرونده آنها دارای نقص مدرک تشخیص داده شده است و باید نقائص را رفع کند و امکان ثبت نام در سایت وزارت ارتباطات را نداشتند؛ کمی بعد خبرنگارانی که پرونده شان هنوز در سامانه وزارت ارشاد تایید نشده بود هم امکان ثبت نام در سایت وزارت ارتباطات را پیدا کرده اند.

اما مساله این است که اخیرا گروهی از خبرنگاران اطلاع می دهند که هنوز در انتظار بررسی پرونده در سامانه وزارت ارشاد هستند یا پرونده آنها دارای نقص مدرک تشخیص داده شده است اما بسته اینترنت شان فعال شده است و به برخی دیگر بسته تخصیص نیافته است و علت این تفاوت رویه مشخص نیست.

این اتفاق، ابهاماتی را درباره فرآیند کار و فعال سازی بسته برای خبرنگاران ایجاد کرده است.

در این بین به دلیل جدا بودن سامانه های وزارت ارشاد و وزارت ارتباطات، مشخص نیست که دقیقا فرآیند فعال سازی بسته هدیه،‌ در چه مرحله ای است و امکان پیگیری و اطلاع از وضعیت درخواست هم برای خبرنگاران فراهم نیست.

به گزارش فارس، کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه از نحوه ارائه اینترنت هدیه به اهالی رسانه انتقاد کرده اند.