با پرداخت جریمه؛ شرکت آلفابت مالک گوگل و آی هارت مدیا به توافق رسیدند
با پرداخت جریمه؛ شرکت آلفابت مالک گوگل و آی هارت مدیا به توافق رسیدند
آی سی تی نیوز - کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده با شرکت آلفابت مالک گوگل و آی هارت مدیا بر سر اتهامات مربوط به تبلیغات فریبنده برای محبوب سازی گوشی هوشمند پیکسل ۴ گوگل به توافق رسید.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، این کمیسیون روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد این دو شرکت نزدیک به ۲۹۰۰۰ پیام تأیید فریبنده از شخصیت‌های مشهور را منتشر کردند که از تجربه خوب استفاده از گوشی پیکسل ۴ گوگل در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ سخن می‌گفتند.

اتهامات مربوط به این موضوع توسط دو شرکت مذکور حل و فصل شد و آنها با پرداخت ۹.۴ میلیون دلار جریمه موافقت کردند. ساموئل لوین، یکی از مقامات کمیسیون مذکور گفت: «گوگل و آی هارت مدیا به اینفلوئنسرها برای تبلیغ محصولاتی که هرگز از آنها استفاده نکرده‌اند، پول پرداخت می‌کنند و این امر نشان دهنده بی‌احترامی آشکار به قوانین رعایت حقیقت در تبلیغات است».

در سال ۲۰۱۹، گوگل، شرکت آی هارت مدیا و ۱۱ شبکه رادیویی را در ۱۰ بازار بزرگ آمریکا به کار گرفت تا شخصیت‌های مشهور روی آنتن پخش آنها استفاده از گوشی پیکسل ۴ را تبلیغ کنند. گوگل اعلام کرد که از حل مسالمت آمیز این پرونده خرسند است.

در اوایل این ماه، این شرکت موافقت کرد که نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار برای رفع اتهامات ۴۰ ایالت ایالات متحده مبنی بر ردیابی غیرقانونی مکان حضور کاربران بپردازد.

وزارت دادگستری ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ از گوگل شکایت کرد و آن را به نقض قوانین ضد انحصار در بخش خدمات جستجوی خود متهم کرد، ادعاهایی که گوگل آن را رد کرد.