اینترنت ۵G در ۵۰ شهر هند راه اندازی شد
اینترنت ۵G در ۵۰ شهر هند راه اندازی شد
آی سی تی نیوز -آی سی تی نیوز -به گفته وزیر ارتباطات هندوستان ۵۰ شهر این کشور به شبکه اینترنت ۵G دسترسی دارند. این دسترسی توسط ۲ شرکت فراهم شده است.

به گزارش مهر به نقل از گیزموچاینا، چندماه قبل مقامات هندی از راه اندازی شبکه ۵G در این کشور خبر دادند. دو شرکت برتر فناوری «جیو» (Jio) و «ایرتل» (Airtel) در این اقدام همکاری کردند. «ایرتل» هم اکنون به زیرساخت فعلی ۴G برای ارائه فناوری نسل پنجم اینترنت همراه اتکا دارد و ممکن است مدتی طول بکشد تا پوشش کامل این نوع اینترنت را فراهم کند.

از سوی دیگر جیو مشغول توسعه یک فناوری جداگانه ۵G است که تا پایان ۲۰۲۳ میلادی به سراسر هندوستان می رسد.

طبق گزارش ها تاکنون حدود ۵۰ شهر مختلف این کشور به پوشش نسل پنجم اینترنت همراه دسترسی دارند زیرا شبکه های هر دو شرکت با سرعت زیادی در حال گسترش هستند.

اپراتورهای اینترنت قبل از ارائه سرویس بر مبنای دسته بندی شهری روی تامین پوشش شهرهای بزرگ متمرکز هستند. هر دو این شرکت ها هم اکنون سرویس هایشان را به شهرهای بزرگی مانند بمبی، احمدآباد و دهلی نو گسترش داده اند. فهرست شهرهای مجهز به شبکه نسل پنجم اینترنت همراه نیز در این کشور گسترش یافته است.

آشوینی وایشناو وزیر ارتباطات هند این اطلاعات را طی یک جلسه پارلمانی اعلام کرد. او در پاسخ به سوالی در پارلمان گفت: تهیه کنندگان سرویس مخابرات ارائه سرویس های ۵G را از یکم ژانویه ۲۰۲۲ میلادی آغاز کرده اند و از ۲۶ نوامبر ۲۰۲۲ میلادی سرویس های نسل پنجم اینترنت همراه در ۵۰ شهر ارائه شده است.

همچننی وایشناو تاکید کرد هر دو شرکت مخابراتی مذکور هم اکنون سرویس های ۵G را بدون هیچ هزینه اضافه ای ارائه می کنند.

مشتریان ایرتل در صورتیکه به منطقه ای نقل مکان کنند که در آنجا از اینترنت ۵G پشتیبانی می شود، می توانند بدون هیچ دعوتنامه یا مراحل خاصی از این سرویس استفاده کنند. اما جیو دسترسی به این سرویس را فقط براساس دعوتنامه برای کاربران فراهم می کند.