ایلان ماسک همچنان کارمندان توئیتر را اخراج می کند
ایلان ماسک همچنان کارمندان توئیتر را اخراج می کند
آی سی تی نیوز - به نظر می رسد ایلان ماسک تعداد بیشتری از نیروی کار توئیتر را اخراج کرده است. طبق گزارش نشریه «اینفورمیشن» این شرکت بخشی از نیروی انسانی قسمت زیرساخت خود را اخراج کرده است.

به گزارش مهر به نقل از انگجت، البته تعداد نیروهای اخراجی مشخص نیست اما برخی از مهندسان روز گذشته در توئیتر اعلام کردند از طریق ایمیلی به آنها اطلاع داده شده که دیگر شرکت نیازی به همکاری آنها ندارند.

پیش از این و روز پنجشنبه نشریه نیویورک تایمز در گزارشی از اخراج نلسون آبرامسون مدیر بخش زیرساخت توئیتر و عده ای دیگر از کارمندان رده بالای شرکت خبر داد.

توئیتر از زمان کاهش نیروی انسانی خود تیم ارتباطات راه اندازی نکرده است. براساس تخمین وب سایت اینفورمیشن، از زمانی که ایلان ماسک توئیتر را در اکتبر ۲۰۲۲ میلادی خریده، تعداد کارمندان این شرکت ۷۵ درصد کاهش یافته است.

این شبکه اجتماعی در زمان مدیریت پاراگ آگراوال حدود ۷۵۰۰ کارمند داشت. اما یک هفته قبل در شبکه «اسلک» (پیام رسان داخلی مخصوص شرکت ها) توئیتر حدود ۲ هزار کارمند ثبت شده بودند.

در ماه نوامبر ۲۰۲۲ ماسک اعلام کرد نیروی های انسانی باقی مانده در توئیتر دیگر اخراج نمی شوند. این خبر پس از آن اعلام شد که وی اولتیماتومی سختگیرانه برای کارمندان صادر کرد و در نتیجه آن حداقل ۱۲۰۰ نفر استعفا دادند.

افزایش قربانیان فرایند اخراج های ماسک در تیم هایی که مسئولیت فعال نگه داشتن پلتفرم را دارند، نگرانی ها درباره کاهش اعتبار آن در آینده را بیشتر کرده است.

از سوی دیگر اخراج نیروها نشان دهنده موقعیت مالی متزلزل توئیتر از زمان شروع فعالیت ماسک در این شرکت است. در هفته های دیگر ماسک و دیگر مدیران ارشد اجرایی درباره عواقب احتمالی عدم پرداخت پاداش به هزاران کارمند گفتگو کرده اند که طی هفته های اخیر از شرکت اخراج شده اند. همچنین این پلتفرم نتوانسته اجاره بهای دفاتر خود در سانفرانسیسکو و نقاط دیگر را پرداخت کند.