ایجاد و راه اندازی تک شاخ های فناوری
ایجاد و راه اندازی تک شاخ های فناوری
آی سی تی نیوز -آی سی تی نیوز - معاون علمی رئیس جمهور از ایجاد و راه اندازی تک شاخ های فناوری (یونیکورن) خبر داد و گفت: با به هم پیوستن شرکت‌های کوچکتر و ایجاد شرکت‌های بزرگ می توانیم ۱۰ اقتصاد بزرگ پیشران را بسازیم.

به گزارش مهر، روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز در حاشیه آیین سالروز تاسیس معاونت فناوری وزارت علوم در جمع خبرنگاران درباره جزئیات قانون جهش تولید دانش بنیان اظهار کرد: حدود ۹۵ درصد از آیین‌نامه‌های این قانون تصویب و نهایی شده است و ظرف یک ماه آتی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه معاونت علمی برای حمایت از مجموعه های بزرگ فناوری گفت: برنامه معاونت‌ علمی این است که از مجموعه‌های بزرگ حمایت کند و اینها همان یونیکورن ها و تک شاخ هایی هستند که بر مبنای فناوری‌ های مختلف چون معدن، سلامت، انرژی و … فعال شده اند.

دهقانی فیروزآبادی ضمن بیان این مطلب که جزییات این برنامه به زودی اعلام خواهد شد، خاطرنشان کرد: با به هم پیوستن شرکت‌های کوچکتر و ایجاد شرکت‌های بزرگ می توانیم ۱۰ اقتصاد بزرگ پیشران را بسازیم و این یونیکورن ها هستند که قادرند خوراک‌ کار و تعریف مسائل برای شرکت‌های کوچکتر را تامین کنند.

وی در ادامه درباره تدوین آیین‌نامه‌های دانش بنیان با دستگاه‌های اجرایی نیز توضیح داد و افزود: به غیر از یکی دو دستگاه، با همه دستگاه‌های اجرایی آیین‌نامه‌های مرتبط با حوزه کاری آنها به امضا رسیده است و اجرای آن از سوی معاون اول رئیس جمهور پیگیری می‌شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور ادامه داد: آیین‌نامه‌های دانش بنیان دستگاه‌هایی که نهایی نشده اما کار تدوین آنها انجام شده و مراحل تصویب را می گذراند تا پایان ماه جاری نهایی خواهد شد.

دهقانی به اقدامات این معاونت درباره اشتغال نخبگان و فارغ‌التحصیلان اشاره کرد و گفت: مهمترین اقدامی که معاونت علمی در این زمینه می‌تواند انجام دهد، ایجاد فرصت‌های کاری است. ما در کشوری زندگی می‌کنیم که نیاز فناورانه زیادی دارد و دولت نیز مصرف کننده این فناوری ها است. در همین راستا تمرکز ما بر این است که مسائل فناوری کشور در حوزه‌های فناوری‌های اجتماعی و … را گردآوری و در اختیار مصرف کنندگان قرار دهیم که این زمینه‌ای برای اشتغال نخبگان خواهد بود.