تکلیف واردات موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار روشن می‌شود
تکلیف واردات موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار روشن می‌شود
سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی از تعیین تکلیف تخصیص ارز موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار در هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، انجمن واردکنندگان موبایل در توییتی در صفحه توییتر اعلام کردند: «از ۲۴ اردیبهشت واردات گوشی‌های پرچمدار (بالای ۶۰۰ دلار) مختل شده است. هیچگونه تخصیص و تامین ارزی برای این کالاها انجام نشده. کمیته اقدام ارزی هفته آینده در مورد تخصیص ارز موبایل‌های پرچمدار تصمیم می‌گیرد. اما واردات موبایل‌های زیر ۶۰۰ دلار به صورت قطره‌چکانی درحال انجام است.»

«محمدرضا عالیان»، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، در همین خصوص اظهار داشته است: «البته با توجه به وجود ذخایر موبایل، این وضعیت هنوز تاثیری بر قیمت‌ها نداشته، اما اگر همین روند ادامه داشته باشد، در آینده، به ویژه در ماه‌هایی که تقاضا افزایش می‌یابد، مثل آغاز سال تحصیلی، بازار با مشکل روبه‌رو خواهد شد.»

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی با بیان اینکه بلاتکلیفی تخصیص ارز موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار باعث افزایش قاچاق از طریق سوء استفاده رویه مسافری شده، بیان داشت: «در حال حاضر موضوع مهم برای این صنف تعیین تکلیف تامین و تخصیص ارز موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار است تا جلوی قاچاق گرفته شود. بخشی از کالاها هم در گمرک بلاتکلیف و منتظر تصمیم کمیته اقدام ارزی است.»

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی دو هفته پیش هم گفته بود که در حال حاضر به دلیل مشکلات مربوط به تامین ارز، واردات آیفون قانونی است، اما شدنی نیست و در مقابل، واردات غیرقانونی، ممنوع، اما شدنی است، از منتفی شدن تهاتر ارز خشکبار با موبایل خبر داده بود.