بیمه سرقت موبایل با تبلیغ علی دایی مجوز ندارد
بیمه سرقت موبایل با تبلیغ علی دایی مجوز ندارد
سامانه فروش آنلاین mobile۱۴۰.com که مدتی است با استفاده از تصویر «علی دایی» در حال تبلیغ فروش بیمه نامه موبایل شرکت بیمه معلم است، بدون مجوز بیمه مرکزی فعالیت می‌کند.

سامانه فروش آنلاین mobile۱۴۰.com که مدتی است با استفاده از تصویر «علی دایی» در حال تبلیغ فروش بیمه نامه موبایل شرکت بیمه معلم است، بدون مجوز بیمه مرکزی فعالیت می‌کند.
مدتی است که به شکل گسترده‌ای در سطح شهر، تلویزیون و رادیو، تصاویر علی دایی با تبلیغ بیمه نامه موبایل دیده می شود. «پاس گل آقای گل» که عمدتا «بیمه سرقت کلی موبایل با ۱۹۴ هزار تومان» را هدف قرار داده است، تبلیغی است که از سوی یک شرکت فروش موبایل با نام «موبایل ۱۴۰» اکران شده است. این شرکت به صورت انحصاری، بیمه نامه موبایل شرکت بیمه معلم را می‌فروشد.

با هشدارهای بیمه مرکزی، پلیس و سایر مسئولان مرتبط با حوزه فروش آنلاین، به صورت طبیعی ذهن هر مخاطب به این سو می رود که اساسا آیا چنین سایتی مجوز فروش بیمه‌نامه دارد؟ چرا در زمانی که شرکت بیمه معلم می تواند محصول خود را روی سایت خودش به فروش برساند، باید این کار را از طریق یک سایت واسطه انجام دهد؟

خبرنگار رویداد۲۴ برای دریافت پاسخ این سوال، از نهاد ناظر صنعت بیمه کمک خواست و این سوال را مطرح کرد که «به تازگی شرکت بیمه معلم از طریق سایتی به آدرس mobile140.com در حال تبلیغ و فروش بیمه نامه موبایل است. آیا چنین سایتی از بیمه مرکزی مجوز فروش بیمه نامه دارد؟»

پاسخ بیمه مرکزی در این باره از طریق سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات دریافت شده است. «مصطفی زندی» مدیر پاسخگویی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سوال گفته است: «بررسی انجام شده در سایت موبایل ۱۴۰ حاکی است که شرکت بیمه معلم به عنوان بیمه‌گر این محصول بیمه تعیین شده است، لیکن تا کنون شرکت مذکور مجوزی در این خصوص از بیمه مرکزی دریافت نکرده است.»

پاسخ شفاف و صریح بیمه مرکزی به این سوال، جای تقدیر دارد، اما اکنون می توان این سوال را مطرح کرد که چگونه، یک سایت فروش موبایل، می تواند بدون دریافت مجوز بیمه مرکزی، به فروش بیمه نامه روی آورده و تبلیغاتی با این گستردگی را انجام دهد؟ آیا خود بیمه مرکزی در این فرایند، محل سوال نیست؟

تکلیف کسانی که از چنین سایتی تا کنون بیمه‌نامه تهیه کرده‌اند، چیست؟ آیا هر کس دیگری می تواند با راه اندازی یک سایت، به فروش بیمه نامه روی بیاورد؟