گوگل برای تبلیغات فریبکارانه درباره موبایل پیکسل ۴ جریمه شد
گوگل برای تبلیغات فریبکارانه درباره موبایل پیکسل ۴ جریمه شد

به گزارش مهر به نقل از رویترز، این غول جستجوی اینترنتی و تبلیغاتی که موبایل های اندروید و نرم افزار می سازد و البته مالک یوتیوب نیز است با سختگیری هایی در حوزه آنتی تراست و حمایت از مصرف کننده از سوی دولت فدرال و دادستان کل ایالت روبرو شده است. دولت فدرال آمریکا نیز […]

به گزارش مهر به نقل از رویترز، این غول جستجوی اینترنتی و تبلیغاتی که موبایل های اندروید و نرم افزار می سازد و البته مالک یوتیوب نیز است با سختگیری هایی در حوزه آنتی تراست و حمایت از مصرف کننده از سوی دولت فدرال و دادستان کل ایالت روبرو شده است. دولت فدرال آمریکا نیز ۲ شکایت آنتی تراست علیه گوگل ثبت کرده است.

دفتر ژنرال کن پاکستون، دادستان ایالت تگزاس آمریکا در خصوص این پرونده مدعی شد گوگل گویندگان رادیویی را استخدام کرده تا درباره پیکسل۴ توضیحاتی ارائه دهند، هرچند شرکت به آنها اجازه نداده بود از موبایل استفاده کنند.

در بیانیه دادستان ایالت تگزاس آمریکا آمده است: اگر قرار است گوگل در تگزاس تبلیغات انجام دهد، بهتر است ادعاهایشان واقعی باشد. در این خصوص شرکت ادعاهایی کرد که کاملا غلط بودند و طبق قوانین تسویه ما، گوگل مسئول دروغ گفتن به مردم تگزاس برای دستیابی به سود مالی است.

گوگل در بیانیه ای اعلام کرد به طور جدی از قوانین مربوط به آگهی ها پیروی می کند.