کمیسیون اتحادیه اروپا قربانی جدید جاسوس افزار پگاسوس
کمیسیون اتحادیه اروپا قربانی جدید جاسوس افزار پگاسوس

آی‌سی‌تی نیوز – براساس گزارشی جدید مقامات ارشد کمیسیون اروپا سال گذشته هدف حمله هکری قرار گرفته اند. این جاسوس افزار توسط یک شرکت رژیم صهیونیستی طراحی شده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، طبق اسناد و اظهارات مقامات اتحادیه اروپا یکی از این افراد دیدیه ریندرز، یک سیاستمدار ارشد بلژیکی است […]

آی‌سی‌تی نیوز – براساس گزارشی جدید مقامات ارشد کمیسیون اروپا سال گذشته هدف حمله هکری قرار گرفته اند. این جاسوس افزار توسط یک شرکت رژیم صهیونیستی طراحی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، طبق اسناد و اظهارات مقامات اتحادیه اروپا یکی از این افراد دیدیه ریندرز، یک سیاستمدار ارشد بلژیکی است که از سال ۲۰۱۹ میلادی در مقام کمیسر دادگستری اتحادیه اروپا فعالیت می‌کند. حداقل ۴ کارمند کمیسیون اتحادیه اروپا نیز هدف این جاسوس افزار قرار گرفته‌اند. دو تن از مقامات اتحادیه اروپا نیز این امر را تایید کرده‌اند اما جزئیات دقیق‌تری در این باره فراهم نکرده‌اند.

به گفته این ۲ مقام، کمیسیون اتحادیه اروپا پس از آن از حمله سایبری آگاه شد که اپل در نوامبر ۲۰۲۱ میلادی به هزاران مالک آیفون پیامی ارسال کرد و به آنان اطلاع داد هدف حمله هکرهایی قرار گرفته‌اند که از سوی یک دولت پشتیبانی می‌شوند. این نخستین باری بود که اپل یک هشدار انبوه به کاربران ارسال می‌کرد مبنی بر اینکه آنها هدف هکرهای دولتی قرار گرفته‌اند.

این هشدارها نگرانی‌های زیادی را در کمیسیون اتحادیه اروپا به وجود آورد. طبق ایمیلی که در ۲۶ نوامبر ۲۰۲۱ میلادی ارسال شده، یک کارمند ارشد فناوری پیامی درباره ابزارهای هک رژیم صهیونیستی به همکارانش فرستاد و خواستار اقداماتی برای هشدار بیشتر از سوی اپل شد.

البته هنوز مشخص نیست چه فردی از جاسوس افزار رژیم صهیونیستی برای هدف گرفتن ریندرز و همکارانش در بروکسل استفاده کرده یا این حملات سایبری موفقیت آمیز بوده‌اند یا خیر، همچنین اگر حملات موفقیت آمیز بوده‌اند هکرها به چه داده‌هایی دست یافته‌اند.

ریندرز و سخنگوی وی هنوز به سوالات در این باره پاسخ نداده‌اند.

به گفته محققان امنیت سایبری دریافت کنندگان هشدار اپل بین فوریه و سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی با استفاده از جاسوس افزار Forced Entry هدف حمله سایبری قرار گرفتند. Forced Entry بدافزاری است که توسط شرکت رژیم صهیونیستیNSO برای کمک به سازمان‌های جاسوسی خارجی استفاده می‌شد. جاسوسان با کمک این بدافزار از راه دور و به طور نامحسوس قادر به کنترل آیفون فرد خواهندبود.

یک فروشند جاسوس افزار دیگر رژیم صهیونیستی به نامQuaDream نیز همین ابزار را به مشتریان دولتی فروخته است.

شرکت NSO در بیانیه‌ای اعلام کرد مسئولیت عملیات‌های هک نیست . این شرکت که با چند شکایت متداخل روبرو است، اخیراً توسط مقامات آمریکا در فهرست سیاه قرار گرفتهاست