کابل اینترنت گوگل به نیجریه رسید
کابل اینترنت گوگل به نیجریه رسید

آی‌سی‌تی نیوز – کارشناسان اعلام کردند که کابل اینترنت گوگل در آفریقا به لاگوس، نیجریه، رسید . به گزارش سایبربان؛ گوگل اعلام کرد که «Equiano»، کابل اینترنتی زیر دریا که از پرتغال به آفریقای جنوبی می‌رسد، به لاگوس، نیجریه رسید. این اعلامیه یک ماه پس از فرود Equiano برای اولین بار در قاره آفریقا در […]

آی‌سی‌تی نیوز – کارشناسان اعلام کردند که کابل اینترنت گوگل در آفریقا به لاگوس، نیجریه، رسید .

به گزارش سایبربان؛ گوگل اعلام کرد که «Equiano»، کابل اینترنتی زیر دریا که از پرتغال به آفریقای جنوبی می‌رسد، به لاگوس، نیجریه رسید.

این اعلامیه یک ماه پس از فرود Equiano برای اولین بار در قاره آفریقا در توگو منتشر شد. انتظار می‌رود کابل Equiano بیش از ۱۲ هزار کیلومتر در امتداد ساحل غربی آفریقا بپیماید و بعداً در «Swakopmund»، نامیبیا، خلیج روپرت، سنت هلنا و ملکبوسسترند، آفریقای جنوبی فرود آید و یک ارتباط ارزشمند جدید با ظرفیت بالا بین قاره آفریقا و اروپا ایجاد شود.

کارشناسان معتقدند که این پروژه، که به نام الاوداد اکویانو (Olaudah Equiano)، نویسنده نیجریه‌ای و طرفدار لغو ممنوعیت‌ها نامگذاری شده، به حمایت از تحول دیجیتال بیشتر در نیجریه، کشوری با اکوسیستم فناوری پر رونق، کمک کند. براساس مطالعه اخیر ارزیابی تأثیر از سوی «Africa Practice» و «Genesis Analytics»، انتظار می‌رود Equiano تولید ناخالص داخلی نیجریه را ۱۰٫۱ میلیارد دلار و سرعت اینترنت را تا ۶ برابر افزایش دهد و تا سال ۲۰۲۵ حدود ۱٫۶ میلیون شغل ایجاد کند.

ژولیت اهوموان (Juliet Ehimuan)، مدیر گوگل در آفریقای غربی گفت : «گوگل متعهد به حمایت از تحول دیجیتال آفریقا است و ما از دیدن تأثیر فرود Equiano در نیجریه هیجان‌زده هستیم. ما با شرکای معتبر و کارشناسان داخلی کار کرده‌ایم تا تضمین کنیم که Equiano بیشترین تأثیر بالقوه را در نیجریه و سراسر آفریقا دارد.»

به گفته کارشناسان، این اعلامیه نقطه عطفی در برنامه گوگل برای ارائه دسترسی به اینترنت مقرون به صرفه در آفریقا با ایجاد زیرساخت‌های جهانی با هدف کمک به ارائه اینترنت سریع‌تر برای افراد بیشتر و کاهش هزینه‌های اتصال است. اکتبر گذشته، ساندار پیچای (Sundar Pichai)، مدیر عامل گوگل، برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری طی ۵ سال به منظور حمایت از تحول دیجیتال در آفریقا، که پروژه Equiano بخشی از آن است، اعلام کرد.