آی‌سی‌تی نیوز – مؤسس تلگرام به پیشنهاد بانک مرکزی روسیه در مورد ارزهای دیجیتال واکنش نشان داد. به گزارش سایبربان؛ مؤسس تلگرام پاول دوروف اعلام کرد ممنوعیت انتشار، ماینینگ و مبادله ارزهای دیجیتال از سوی بانک مرکزی فدراسیون روسیه منجر به خروج متخصصان فناوری اطلاعات از کشور و آسیب برخی از بخش‌های اقتصادی قوی می‌شود. […]

آی‌سی‌تی نیوز – مؤسس تلگرام به پیشنهاد بانک مرکزی روسیه در مورد ارزهای دیجیتال واکنش نشان داد.
به گزارش سایبربان؛ مؤسس تلگرام پاول دوروف اعلام کرد ممنوعیت انتشار، ماینینگ و مبادله ارزهای دیجیتال از سوی بانک مرکزی فدراسیون روسیه منجر به خروج متخصصان فناوری اطلاعات از کشور و آسیب برخی از بخش‌های اقتصادی قوی می‌شود.

دوروف در کانال تلگرام خود نوشت: هیچ کشور توسعه‌یافته‌ای ارزهای دیجیتال را ممنوع نمی‌کند. دلیل: چنین ممنوعیتی به‌طور اجتناب‌ناپذیر مانع از توسعه فناوری‌های بلاکچین می‌شود. این فناوری‌ها کارایی و امنیت بسیاری از فعالیت‌های انسانی از امور مالی گرفته تا هنر را ارتقاء می‌دهد.

وی همچنین خاطرنشان کرد برخی از کشورهای مستقل هم‌سود در حال تصویب قوانین پیشرفته در زمینه بلاک چین هستند. روسیه نیز ازنظر تعداد متخصصان زبده در صنعت بلاکچین یکی از کشورهای پیشرو است. مقررات خردمندانه به کشور این امکان را خواهد داد که توزیع نیروها در نظام مالی بین‌الملل را متعادل سازد.

دوروف معتقد است: تمایل به تنظیم گردش ارزهای دیجیتال از سوی هر ارگان مالی طبیعی است. با توصیه به ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال، بانک مرکزی فدراسیون روسیه پیشنهاد می‌کند از چیز با ارزش همراه با چیزی که لازم نیست، خلاص شد. بعید است که چنین ممنوعیتی مانع از توقف بازیگران بی‌پروا شود، اما به پروژه‌های قانونی روسیه در این زمینه پایان خواهد داد.

بانک مرکزی روسیه پنج‌شنبه هفته گذشته پیشنهاد کرده بود تغییراتی در قانون اعمال شود و تولید و مبادله و تجارت ارزهای دیجیتال توسط صرافی‌ها و مبدل‌های ارز دیجیتال، پلتفرم‌های همتا به همتا (P2P) در فدراسیون روسیه ممنوع اعلام شود و بابت نقض این ممنوعیت جریمه اعمال گردد.

پیشنهاد شده بود بابت نقض ممنوعیت قانونی استفاده از ارزهای دیجیتال به‌عنوان ابزار پرداخت کالاها، کار و خدمات قابل‌خرید و فروش توسط اشخاص حقوقی و حقیقی (ساکنان فدراسیون روسیه) جریمه در نظر گرفته شود، سرمایه‌گذاری سازمان‌های مالی در ارزهای دیجیتال و ابزارهای مالی مرتبط و همچنین استفاده از واسطه‌های مالی روس و زیرساخت‌های مالی روسیه برای انجام معاملات با ارزهای دیجیتال ممنوع شود و بابت این ممنوعیت نیز جریمه اعمال شود. رگلاتوری همچنین ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال در روسیه را یک راه‌حل بهینه قلمداد کرده بود.