آی‌سی‌تی نیوز – طبق گزارش جدید Chainalysis، این شرکت ردیابی ارزهای دیجیتال در تحلیلی اعلام کرد که مجرمان در دو سال گذشته ۱.۳ میلیارد دلار باج از قربانیان هک به دست آورده‌اند که نشان‌دهنده افزایش گسترده جرایم سایبری است. به گزارش همشهری به نقل از وب‌سایت بلومبرگ، این موضوع باعث به وجود آمدن یک تلاش […]

آی‌سی‌تی نیوز – طبق گزارش جدید Chainalysis، این شرکت ردیابی ارزهای دیجیتال در تحلیلی اعلام کرد که مجرمان در دو سال گذشته ۱.۳ میلیارد دلار باج از قربانیان هک به دست آورده‌اند که نشان‌دهنده افزایش گسترده جرایم سایبری است.
به گزارش همشهری به نقل از وب‌سایت بلومبرگ، این موضوع باعث به وجود آمدن یک تلاش جهانی برای متوقف کردن چنین چیزی شده است.

بر اساس این گزارش افزایش چشمگیری در پرداخت‌ها به باج‌افزارها مشاهده شده است: ۶۰۲ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ و ۶۹۲ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰.

در مقایسه، این شرکت، ۱۵۲ میلیون دلار را در سال ۲۰۱۹ و ۳۹ میلیون دلار را در سال ۲۰۱۸ شناسایی کرد. قربانیان هک اغلب فاش نمی‌کنند که تخلفی را تجربه کرده‌اند یا برای باز کردن قفل سیستم خود با ارزهای دیجیتال پول پرداخت کرده‌اند.

کارشناسان می‌گویند این پنهان کاری یکی از دلایلی است که گروه‌های جنایی به طور متوسط به هدف قرار دادن مشاغل در ایالات متحده ادامه می‌دهند.

در این گزارش همچنین آمده است که میانگین پرداختی در مجموع بیش از ۱۱۸۰۰۰ دلار در سال ۲۰۲۱ بوده که نسبت به ۸۸۰۰۰ دلار در سال ۲۰۲۰ و ۲۵۰۰۰ دلار در سال ۲۰۱۹ افزایش داشته است. ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا روز چهارشنبه هشدار مشترکی درباره افزایش تهدید جهانی از جانب باج‌افزارها صادر کردند. به گفته مقامات، هکرها از تکنیک‌های پیشرفته‌ای مانند مدل‌های کسب و کار حرفه‌ای و به اشتراک‌گذاری داده‌ها در مورد قربانیان احتمالی استفاده کرده‌اند.

در ماه اکتبر، کاخ سفید میزبان نمایندگانی از ۳۰ کشور بود تا راه‌هایی برای کاهش تعداد حملات بیابد. در همین حال، سازمان‌های مجری قانون با دستگیری اپراتورهای ادعایی باج‌افزار در سراسر اروپا، به دنبال جلوگیری از کار هکرها هستند.