هند صدها نرم افزار و وب سایت چینی را مسدود کرد
هند صدها نرم افزار و وب سایت چینی را مسدود کرد
آی سی تی نیوز - هند دستور مسدود کردن ۲۳۲ اپلیکیشن و وب‌سایت را صادر کرده که بیشتر آنها چینی هستند. این نشان می‌دهد روابط بین این دو کشور بزرگ آسیایی سال‌ها پس از یک درگیری مرگبار مرزی همچنان پرتنش است.

به گزارش مهر به نقل از یاهونیوز، وزارت فدرال فناوری هند دستور حذف ۱۳۸ اپلیکیشن شرط بندی و قمار و ۹۴ سایت ارائه دهنده خدمات اعتباری را صادر کرده است. این دستور ابتدا از سوی وزارت کشور صادر شده که بر امور داخلی هند مانند امنیت ملی نظارت می‌کند. برنامه‌های مسدود شده مظنون به استفاده برای انتقال داده‌های کاربران هندی به چین بودند.

Paytm، مشهورترین برنامه پرداخت دیجیتال هند، به دنبال انتشار این خبر توسط رسانه‌های محلی با بیشترین رشد در تاریخ خود مواجه شد. استفاده از برخی برنامه‌های وام‌دهی هم ممنوع خواهد شد که شامل نرم افزارهایی مانند LazyPay تحت حمایت شرکت PayU است.

با انتشار این خبر ارزش سهام شرکت Paytm در معاملات اولیه تا ۲۰ درصد افزایش یافت. در مقابل سایت‌ها و نرم افزارهای مسدود شده با صدور بیانیه‌هایی از تلاش برای حل این مشکل خبر داده اند. ولی بعید به نظر می‌رسد طرف هندی تغییری در این تصمیم بدهد.

دولت نخست وزیر هند نارندرا مودی پس از کشته شدن بیش از ده سرباز هندی در پی درگیری بین دو همسایه در مرز مورد مناقشه هیمالیا، غول‌های فناوری چین را از ورود به بازار عظیم هند منع کرد. صدها برنامه و نرم افزار از جمله WeChat و TikTok به دلیل تیرگی روابط بین دو کشور در هند ممنوع شده‌اند.