آی‌سی‌تی نیوز – ناظر حمایت از حقوق مصرف کننده هلند برای دهمین بار جریمه ای علیه اپل وضع کرد، زیرا این شرکت از دستور فراهم کردن روش های پرداخت جایگزین برای برخی اپ ها پیروی نکرده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سازمان مصرف کنندگان و بازارهای هلند اعلام کرد جریمه های […]

آی‌سی‌تی نیوز – ناظر حمایت از حقوق مصرف کننده هلند برای دهمین بار جریمه ای علیه اپل وضع کرد، زیرا این شرکت از دستور فراهم کردن روش های پرداخت جایگزین برای برخی اپ ها پیروی نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سازمان مصرف کنندگان و بازارهای هلند اعلام کرد جریمه های وضع شده علیه این شرکت اکنون به مبلغ ۵۰ میلیون یورو (۵۵ میلیون دلار) بالغ می شود که حداکثر جریمه ممکن تحت دستور فعلی است.

طبق قوانین اپل توسعه دهندگان نرم افزاری که از فروشگاه اپ آن استفاده می کنند، کمیسیونی ۱۵ تا ۳۰ درصدی به شرکت می پردازند. اکنون رگولاتورها و قانونگذاران سراسر جهان به این روند انتقاد کرده اند و مشغول مقابله با آن هستند.

طبق گزارش ها اپل پیشنهادی جدید برای پیروی از این دستور ارائه کرده است. رگولاتور هلند از این پیشنهاد استقبال کرده اما برای جلوگیری از جریمه، این پیشنهاد دیر ارائه شده است.

به گفته سازمان ACM، پیشنهاد جدید اپل برای پیروی از قوانین به اندازه کافی ملموس است و انتظار دارد در اسرع وقت مشخص شود که در راستای پیروی از دستور است یا خیر. همچنین این رگولاتور اعلام کرد با سازندگان اپلیکیشن دوستیابی درباره پیشنهاد مذکور مشورت خواهد کرد.

به گفته رگولاتور هلندی با توجه به نتیجه این بررسی و مذاکرات ممکن است همچنان جریمه‌های دوره‌ای بیشتری را «با مجازات‌های احتمالاً سنگین تر» اعمال کند تا شرکت را به رعایت این قانون تشویق کند.

طبق قوانین جدیدی که هفته گذشته بین کمیسیون اروپا، دولت‌های اتحادیه اروپا و قانون‌گذاران اتحادیه اروپا برسر آن توافق شد، اپل موظف است پس از اجرایی شدن این قانون در ماه اکتبر، اجازه روش های پرداخت جایگزین را در فروشگاه اپ خود فراهم کند.