هشدار گروه ۵ چشم درباره حملات سایبری روسیه
هشدار گروه ۵ چشم درباره حملات سایبری روسیه

آی‌سی‌تی نیوز – اتحادیه جاسوسی ۵ چشم درباره حملات احتمالی سایبری از سوی روسیه بیانیه‌ای صادر کرد. به گزارش سایبربان؛ کشورهای اتحادیه جاسوسی ۵ چشم (Five Eyes) مشترکاً بیانیه‌ای با ادعای تهدید بالقوه افزایش فعالیت‌های مخرب سایبری روسیه علیه زیرساخت‌های حیاتی به عنوان تحریم‌های اعمال شده و مجازات برای تهاجم روسیه به اوکراین صادر کردند. […]

آی‌سی‌تی نیوز – اتحادیه جاسوسی ۵ چشم درباره حملات احتمالی سایبری از سوی روسیه بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش سایبربان؛ کشورهای اتحادیه جاسوسی ۵ چشم (Five Eyes) مشترکاً بیانیه‌ای با ادعای تهدید بالقوه افزایش فعالیت‌های مخرب سایبری روسیه علیه زیرساخت‌های حیاتی به عنوان تحریم‌های اعمال شده و مجازات برای تهاجم روسیه به اوکراین صادر کردند.

آژانس‌های امنیت سایبری ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا، کانادا و نیوزلند، که با هم اتحاد اشتراک اطلاعاتی Five Eyes را تشکیل می‌دهند، مدعی شدند که جنگ می‌تواند سازمان‌ها را در همه جا در معرض جرایم سایبری قرار دهد.

آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا (CISA) در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود ادعا کرد : «این فعالیت ممکن است به عنوان پاسخی به هزینه‌های اقتصادی بی‌سابقه تحمیل‌شده بر روسیه و همچنین حمایت مادی ارائه‌شده از سوی ایالات متحده و متحدان و شرکای آمریکا رخ دهد.»

در ماه مارس سال جاری، آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا اعلام کرد که اطلاعات جدیدی وجود دارد مبنی بر اینکه روسیه در حال بررسی گزینه‌هایی برای حملات سایبری احتمالی است.

هفته گذشته، این سازمان هشدار داد که هکرهای پیشرفته می‌توانند مجموعه‌ای از دستگاه‌هایی را کنترل کنند که به راه‌اندازی نیروگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی کمک می‌کنند، اگرچه در این هشدار نامی از روسیه، که انجام حملات سایبری را انکار می‌کند، ذکر نشده است.

بیانیه اخیر ۵ چشم همچنین در مورد پتانسیل گروه‌های جنایت سایبری، که متعهد شده‌اند از دولت روسیه برای انجام حملات اخاذی دیجیتال علیه اهداف خارجی حمایت کنند، هشدار داد.

در این بیانیه آمده است : «گروه‌های جنایت سایبری همسو با روسیه تهدید کرده‌اند که عملیات‌های سایبری را در تلافی حملات سایبری تصور شده علیه دولت یا مردم روسیه انجام خواهند داد.»