نقشه‌های گوگل زیر ذره‌بین رگولاتورهای آلمانی
نقشه‌های گوگل زیر ذره‌بین رگولاتورهای آلمانی
آلمان شروع به تحقیقات درخصوص سرویس نقشه گوگل کرده و این شرکت گفته که با قانونگذاران برای انجام هرچه بهتر امور همکاری می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، دفتر کارتل آلمان روز سه‌شنبه تحقیقاتی را از گوگل جرمنی و Alphabet Inc در مورد محدودیت‌های ضدرقابتی احتمالی در گوگل مپ آغاز کرد.

اندرس مونت، رئیس Bundeskartellamt گفت: ما اطلاعاتی داریم که نشان می دهد ممکن است گوگل در حال محدود کردن ترکیب خدمات این سرویس با دیگر پلتفرم های مبتنی بر نقشه باشد.

او گفت که نمونه هایی ازین محدودیت می تواند مربوط به جاسازی داده های موقعیت مکانی نقشه های گوگل، عملکرد جستجو یا نمای خیابان ها در نقشه هایی باشد که توسط این شرکت ارائه نشده است. تنظیم کننده در حال بررسی این موضوع است که آیا می تواند به گوگل اجازه دهد تا موقعیت خودش را در مورد برخی از خدمات نقشه گسترش دهد یا خیر.

یکی از سخنگویان گوگل گفت که این شرکت در حال همکاری با قانونگذاران است و به هر سوالی در مورد فعالیت های تجاری خود پاسخ خواهد داد.

براساس مقررات جدیدی که سال گذشته به اجرا درآمد، تنظیم کننده می تواند شرکت هایی با سهام مشخص را از انجام اقدامات انحصاری که به بازار آسیب می زند، منع کند.