آی‌سی‌تی نیوز – شورای ناشران اروپایی به دلیل کسب و کار تبلیغات دیجیتال از گوگل شکایت کرده است. این امر تحقیقات مارگرت وستاگر، کمیسیون آنتی تراست اتحادیه اروپا در مورد این موضوع را تقویت می کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، گوگل در ۲۰۲۰ میلادی ۱۴۷ میلیارد دلار از تبلیغات آنلاین درآمد […]

آی‌سی‌تی نیوز – شورای ناشران اروپایی به دلیل کسب و کار تبلیغات دیجیتال از گوگل شکایت کرده است. این امر تحقیقات مارگرت وستاگر، کمیسیون آنتی تراست اتحادیه اروپا در مورد این موضوع را تقویت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، گوگل در ۲۰۲۰ میلادی ۱۴۷ میلیارد دلار از تبلیغات آنلاین درآمد داشت که این مقدار بیش از درآمد هر شرکت دیگری در دنیا است. حدود ۱۶ درصد از این درآمد مربوط به کسب و کار نمایش یا شبکه است که در آن شبکه های اجتماعی دیگر از فناوری های گوگل برای فروش تبلیغات به وب سایت ها و اپ های دیگر استفاده می کنند.

کمیسیون اتحادیه اروپا در ماه ژوئن تحقیقاتی درباره آن آغاز کرد که آیا گوگل سرویس فناوری تبلیغات نمایش آنلاین خود را بر تبلیغ‌کنندگان و ناشران آنلاین دیگر ترجیح می دهد و به آنها ضرر می رساند یا خیر.

انجمن ناشران تجاری که اعضای آن از جمله آکسل اسپرینگر و نیوز یوکی، شکایت خود را به کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرده و ادعا می کنند گوگل برای ناشران مطبوعاتی محدودیت تبلیغاتی ایجاد می کند.

کریستین ون تیلو مدیر این شورا در بیانیه ای اعلام کرد: اکنون زمان آن فرا رسیده تا کمیسیون اتحادیه اروپا اقداماتی علیه گوگل وضع کند که به جای به چالش کشیدن رفتار شرکت، آن را تغییر دهد. گوگل به کنترل سراسری زنجیره ارزش فناوری تبلیغات دست یافته و سهم اش از بازار به ۹۰ تا۱۰۰ درصد رسیده است.

وستاگر که طی سال های گذشته جریمه ای ۸ میلیارد یورویی (۹.۲ میلیارد دلار) برای گوگل تعیین کرده بود، سال گذشته تحقیقاتی درباره کسب و کار تبلیغات دیجیتال گوگل آغاز کرد.

این درحالی است که شرکت آمریکایی ادعا می کند ناشران از سرویس های فناوری تبلیغاتش سود می برند.