آی‌سی‌تی نیوز – گروهی از نمایندگان ناشران اخبار مانند «نیوز کورپ» و «نشنال پابلیک رادیو» در نامه ای به کمیته قضایی سنا از دو لایحه علیه شرکت های بزرگ فناوری پشتیبانی کرده اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یکی از این لایحه ها سبب می شود فروشگاه های اپلیکیشن موبایل رقابتی تر […]

آی‌سی‌تی نیوز – گروهی از نمایندگان ناشران اخبار مانند «نیوز کورپ» و «نشنال پابلیک رادیو» در نامه ای به کمیته قضایی سنا از دو لایحه علیه شرکت های بزرگ فناوری پشتیبانی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یکی از این لایحه ها سبب می شود فروشگاه های اپلیکیشن موبایل رقابتی تر شود.

گروه «دیجیتال کانتنت نکست» که نیویورک تایمز، آسوشیتدپرس عضو آن هستند، در نامه ای به «دیک دوربین » رئیس کمیته قضایی و چاک گراسلی یک نماینده ارشد جمهوریخواه، از لایحه ای پشتیبانی کرده اند که هدف آن کنترل قدرت فروشگاه های اپلیکیشن گوگل و اپل است.

این گروه از سوی دیگر از لایحه دیگری پشتیبانی کرده که اجازه نمی دهد پلتفرم های بزرگ مانند آمازون، هنگام جستجوی کاربران، محصولات خودشان را بر بقیه ارجحیت دهند. هر دو لایحه در هفته های اخیر از سوی کمیته قضایی سنا رد شده بود.

جیسون نیت و کریس پدیگو مدیران ارشد اجرایی گروه «دیجیتال کانتنت نکست» در نامه خود نوشته اند: پلتفرم ها باید برای حفاظت از مشتریان، جلوگیری از سرقت هویت و نشت های امنیتی، سرویس هایشان را مدیریت کنند. با این وجود برخی از پلتفرم های بزرگ از وضعیت برتر خود در بازار سواستفاده کرده اند.

ناشران که اکنون به دلیل کاهش تبلیغات با کاهش بودجه روبرو شده اند، درباره درآمد مربوط به آگهی ها با گوگل مقابله می کنند.