مهلت ۲۴ ساعته دولت ویتنام به پلتفرم‌های اجتماعی برای حذف محتوا
مهلت ۲۴ ساعته دولت ویتنام به پلتفرم‌های اجتماعی برای حذف محتوا

آی‌سی‌تی نیوز – ویتنام تصمیم دارد قانونی جدیدی ارائه دهد که طبق آن شبکه های اجتماعی ملزم به حذف محتوای غیرقانونی ۲۴ ساعت پس از انتشار آن می شوند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اصلاحات اعلام شده سبب می‌شود ویتنام به یکی از سختگیرترین رژیم‌های جهان در خصوص برخورد با شبکه‌های اجتماعی […]

آی‌سی‌تی نیوز – ویتنام تصمیم دارد قانونی جدیدی ارائه دهد که طبق آن شبکه های اجتماعی ملزم به حذف محتوای غیرقانونی ۲۴ ساعت پس از انتشار آن می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اصلاحات اعلام شده سبب می‌شود ویتنام به یکی از سختگیرترین رژیم‌های جهان در خصوص برخورد با شبکه‌های اجتماعی تبدیل شود و از سوی دیگر قدرت حزب کمونیست حاکم بر کشور را برای مقابله با فعالیت‌های ضد دولتی بیشتر می‌کند.

این درحالی است که ویتنام بازاری به ارزش یک میلیارد دلار برای فیس بوک است.

به گفته ۳ منبع آگاه بازه زمانی ۲۴ ساعته برای حذف محتوای غیرقانونی مهلت تمدید ندارد و از سوی دیگر پخش زنده محتوای غیرقانونی نیز باید ظرف ۳ ساعت مسدود شود. شرکت‌هایی که در مهلت اعلام شده محتوای غیرقانونی را حذف نکنند با ممنوعیت پلتفرمشان در ویتنام روبرو می‌شوند.

همچنین به شبکه‌های اجتماعی دستور داده شده محتوایی که به امنیت ملی آسیب می‌زند، باید به سرعت حذف شود.

در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی چند روز فرصت دارند تا درخواست‌های حذف محتوا از سوی دولت ویتنام را بررسی کنند.

اصلاحات قانونی مذکور که هنوز به طور عمومی اعلام نشده‌اند، احتمالاً ماه آینده توسط نخست وزیر ویتنام امضا و از جولای ۲۰۲۲ میلادی اجرایی می‌شوند.

در این میان دولت اندونزی نیز تصمیم دارد با وضع قانونی به پلتفرم‌های اجتماعی ۲۴ ساعت فرصت دهد تا محتوای نامناسب را حذف کنند.