مشارکت نوکیا و T-Mobile برای ساخت شبکه‌های ۵G
مشارکت نوکیا و T-Mobile برای ساخت شبکه‌های ۵G
نوکیا و «T-Mobile» برای ساخت شبکه‌های خصوصی 5G با یکدیگر همکاری می‌کنند.

به گزارش سایبربان؛ اپراتور آمریکایی «T-Mobile» با توجه به افزایش تعداد مشتریان سازمانی و دولتی که به شبکه‌های خصوصی/هیبریدی برای سرعت‌های فوق‌سریع، تأخیر کمتر و کنترل روی اتصالشان روی می‌آورند، شراکتی با نوکیا برای توسعه شبکه‌های تلفن همراه خصوصی ۵G و شبکه‌های موبایل هیبریدی ایجاد کرده است.

راه‌حل جدید بخشی از راه‌حل‌های شبکه پیشرفته (ANS) 5G به تازگی اعلام شده T-Mobile را به عنوان مجموعه‌ای از شبکه‌های ۵G طراحی شده برای فعال کردن برنامه‌های کاربردی با هدف کمک به مشتریان سازمانی و دولتی به منظور ارائه سرعت فوق‌العاده، تأخیر کمتر و کنترل اتصال آنها، با گزینه‌هایی پیشرفته، تشکیل می‌دهد.

با راه‌حل‌های شبکه پیشرفته، اپراتور گفت که مشتریان اکنون یک راه‌حل انعطاف‌پذیر دارند که نتایج واقعی و عملکرد سطح بعدی را ارائه می‌دهد. T-Mobile اعلام کرد که تا زمان راه‌اندازی ۵G، راه‌حل‌های شبکه پیشرفته خارج از شبکه‌های خصوصی ۵G یک چالش بود.

کارشناسان معتقدند که T-Mobile به عنوان رهبر ۵G در آمریکا، که ادعا می‌کند بزرگ‌ترین و سریع‌ترین شبکه ۵G این کشور را دارد، و نوکیا در حال ورود به دسترسی مشتریان به خدمات شبکه ۵G هستند که عملکرد مناسب مورد نیاز آنها و مزایای عمده‌ای را از طریق وای‌فای یا شبکه‌های سیم‌دار ارائه می‌دهد.

این اپراتور در ارزیابی جایگزین‌های ۵G گزینه‌هایی مانند وای‌فای یا شبکه‌های سیمی با چالش‌های خاصی را دارد، زیرا پوشش محدودی دارند که مقیاس‌پذیری و ظرفیت را به همراه سرعت و قابلیت اطمینان، تحرک و قابلیت کاربرد محدود می‌کند.

اپراتور اصرار دارد که راه‌حل‌های شبکه پیشرفته ۵G با استفاده از تجهیزات نوکیا برای شبکه تلفن همراه هیبریدی T-Mobile و راه‌حل شبکه خصوصی ابری اتوماسیون دیجیتال نوکیا برای راه‌حل شبکه تلفن همراه خصوصی T-Mobile به هر یک از این موارد رسیدگی کند.

نوکیا و T-Mobile به عنوان بخشی از آزمایشگاه نوآوری باز ۵G T-Mobile روی آزمایش‌های ۵G با هم کار کرده‌اند، که برای گرد هم آوردن رهبران پلت‌فرم فناوری جهانی، شرکای صنعت و استارت‌آپ‌های امیدوارکننده برای کمک به تحقق پتانسیل ۵G طراحی شده است. نوکیا و T-Mobile با توجه به اینکه فرصت‌های ۵G در همه زمینه‌های تجاری وجود دارد، استارت‌آپ‌هایی را راهنمایی می‌کنند تا شواهد مفهومی ۵G و استراتژی‌های عرضه به بازار را توسعه دهند.

شرکا اظهار داشتند که همکاری آنها از موارد استفاده چندگانه حتی در محیط‌های صنعتی چالش‌برانگیز استفاده می‌کند و نوکیا فناوری ۵G خصوصی خود را در تعدادی از این مکان‌ها به کار گرفته است.

در ماه مارس سال ۲۰۲۲، نوکیا اعلام کرد که برنده قراردادی برای ارائه قابلیت شبکه بی‌سیم خصوصی درجه صنعتی در یکی از ۴ معدن مس شده که به‌وسیله «Antofagasta Minerals» در شیلی اداره می‌شود.

در ماه نوامبر ۲۰۲۱، معدن طلای «Agnico Eagle Finland Oy» در شمال فنلاند، نوکیا را وارد همکاری با اپراتور تلفن همراه تِلیا (Telia) و شریکش دیجیتا (Digita)، کرد تا یک شبکه بی‌سیم خصوصی ۵G SA را برای پشتیبانی از موارد استفاده پیشرفته از صنعت ۴٫۰ برای تسریع تحول دیجیتال ارائه دهد.

میشکا دهقان (Mishka Dehghan)، معاون ارشد مهندسی راهبرد، محصول و راه‌حل‌های گروه تجاری T-Mobile گفت: «نوکیا یک رهبر تثبیت‌شده در راه‌حل‌های شبکه‌های بی‌سیم خصوصی نهایی با تجربه گسترده در استقرار شبکه‌های خصوصی برای شرکت‌ها و صنایع عمودی است. ما یک شراکت قابل اعتماد طولانی مدت با نوکیا برای شبکه تلفن همراه خود در سراسر کشور داریم و با نوکیا برای کمک به شرکت‌ها و شرکت‌های عمودی صنعت همکاری می‌کنیم تا مزایای فوری ۵G را همزمان با دیجیتالی کردن کسب‌وکار خود و بهبود عملکرد خود درک کنند.»

اِد چولرتون (Ed Cholerton)، رئیس نوکیا در آمریکای شمالی، تصریح کرد : «ما با همکاری با شرکای ارزشمند خود، جایگاه رهبری خود را در شبکه‌های بی‌سیم خصوصی ایجاد کرده‌ایم. این مشارکت گسترده به T-Mobile کمک می‌کند تا پایگاه مشتریان سازمانی خود را در طیف گسترده‌ای از صنایع رشد دهد و تحول دیجیتالی پیشرفته را با یک شبکه بی‌سیم خصوصی امن و قابل اعتماد مبتنی بر فناوری ابر اتوماسیون دیجیتال (Digital Automation Cloud) امکان‌پذیر می‌کند.»