مخالفت سناتور آمریکایی با لایحه ممنوعیت تیک تاک
مخالفت سناتور آمریکایی با لایحه ممنوعیت تیک تاک
آی سی تی نیوز - «رند پائول» سناتور جمهوریخواه کنگره آمریکا تلاش برای ممنوعیت سریع اپ چینی تیک تاک را مسدود و دلیل آن را نگرانی درباره آزادی بیان و برخورد نامتوازن با شبکه های اجتماعی اعلام کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، پائول در مجلس سنا گفت: من تصور می کنم همه ما باید از وجود افرادی آگاه باشیم که با استفاده از ترس سعی می کنند مردم آمریکا را وادار کنند آزادی هایمان را رها کنیم. هر اتهامی درباره جمع آوری اطلاعات که به تیک تاک نسبت داده شده را می توان به شرکت های فناوری بزرگ داخلی نیز نسبت داد.

جاش هاولی سناتور جمهوریخواه آمریکا به طور ناشناس خواستار تصویب لایحه ممنوعیت تیک تاک شده بود. او در این باره گفته بود: این اقدام از مردم آمریکا محافظت می کند و پیامی به چین کمونیست منتقل می کند و نشان می دهد که نمی توان ما را خرید.

به عقیده او این اپ از کاربران آمریکایی جاسوسی می کند.

پائول در مجلس سنا گفت: اگر سناتورهای جمهوریخواه تصمیم دارند انتخابات را برای یک نسل کامل ببازند، در آن صورت می توانند لایحه ممنوعیت تیک تاک را تصویب کنند. این شبکه اجتماعی ۱۵۰ میلیون کاربر آمریکایی دارد که بیشتر آنها جوانان هستند. آیا واقعا می خواهیم از ممنوعیت های چینی تقلید کنیم؟ آیا ما مانند چین محتوایی که از آن بیم داریم را ممنوع می کنیم؟

کوین مک کارتی سخنگوی مجلس آمریکا هفته گذشته اعلام کرده بود احتمالا درباره لایحه مرتبط با تیک تاک بحث می شود، اما زمان آن مشخص نیست. هم اکنون نیز مشخص نیست لایحه نهایی مربوط به تیک تاک چه محتوایی خواهد داشت.

گروهی کوچک از نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه آمریکا نگرانی هایی در این باره ابراز و به آزادی بیان و مسائل دیگر اشاره کرده‌اند و با قوانینی که TikTok را هدف قرار می‌دهد، مخالفت کرده‌اند.

هفته گذشته شو زی مدیر ارشد اجرایی تیک تاک در مقابل کنگره حاضر شد و به سوالاتی جدی درباره نگرانی های امنیت ملی پاسخ داد.