آی‌سی‌تی نیوز – دو سناتور آمریکایی از احزاب دموکرات و جمهوریخواه لایحه ای ارائه کرده اند که پلتفرم های آنلاین را موظف می کند به والدین برای کنترل بهتر فعالیت های آنلاین فرزندان شان کمک کنند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز، چند ماه پس از انتشار گزارش های خبری مختلف و […]

آی‌سی‌تی نیوز – دو سناتور آمریکایی از احزاب دموکرات و جمهوریخواه لایحه ای ارائه کرده اند که پلتفرم های آنلاین را موظف می کند به والدین برای کنترل بهتر فعالیت های آنلاین فرزندان شان کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز، چند ماه پس از انتشار گزارش های خبری مختلف و برگزاری جلسات استماع در کنگره درباره تاثیر شبکه های اجتماعی بر ایمنی و سلامت ذهنی کودکان، لایحه ایمنی آنلاین کودکان ارائه شده و در حقیقت جدیدترین تلاش قانونگذاران آمریکایی برای محدود کردن قدرت شرکت های بزرگ اینترنتی است.

سناتور ریچارد بلومنتال نماینده دموکرات کانکتیکت و یکی از مولفان این لایحه می گوید: شرکت های فناوری بزرگ بی پروا شده اند.

این لایحه با همکاری بلومنتال و مارشا بلک برن سناتور جمهوریخواه تنسی پس از آن نوشته شد که فرانسیس هوگن افشاگر فیس بوک اسناد داخلی را فاش کرد که نشان می داد اینستاگرام برای سلامت ذهنی نوجوانان خطرناک است و در پی این رویداد آدام موسری مدیر اینستاگرام برای شهادت به کنگره احضار شد.

لایحه مذکور پلتفرم های آنلاین را ملزم می کند از ترویج رفتارهای مخرب از جمله خودکشی، آسیب به خود، اختلالات غذا خوردن و قلدری اجتناب کنند. همچنین ابزارهایی در اختیار والدین کودکان زیر ۱۶ سال قرار می گیرد تا از آنها محافظت شود از جمله توانایی اصلاح توصیه محتوا براساس الگوریتم ها، ممنوع کردن نوع خاصی از محتوا، جلوگیری از دسترسی طرف های ثالث به داده های افراد زیر سن قانونی و محدود کردن مدت زمانی که کودکان صرف فضای مجازی می کنند.

در کنار این موارد لایحه مذکور پلتفرم های اینترنتی را ملزم می کند گزارش های سالانه درباره ریسک های احتمالی برای افراد زیر سن قانونی منتشر کنند.

این درحالی است که بسیاری از شرکت های فناوری ادعا می کنند هم اکنون از الزاماتی که دولت فدرال تعییه کرده برای محافظت از کودکان استفاده می کنند و در واکنش به نگرانی های عمومی و قوانین کشورهای دیگر، تغییراتی ایجاد کرده اند. در ماه های اخیر اینستاگرام و تیک تاک از ویژگی های جدید و قوانینی برای محافظت از کاربران زیر سن قانونی رونمایی کرده اند.

البته این لایحه علاوه بر شرکت های فناوری بزرگ شامل هر سرویس آنلاینی می شود که کاربران کمتر از ۱۶ سال از آن استفاده می کنند. بازی های ویدئویی و سرویس های پخش محتوا نمونه هایی از چنین سرویس هایی هستند.

فشار بر شرکت های فناوری ممکن است بیشتر شود زیرا قانونگذاران و همچنین دولت های خارجی هر روز محدودیت های بیشتری پیشنهاد می کنند.