قانون ایالتی آمریکا برای مقابله با شرکت‌های فناوری شکست خورد
قانون ایالتی آمریکا برای مقابله با شرکت‌های فناوری شکست خورد
دادگاه عالی آمریکا قانون تگزاس را که اجازه نمی دهد شبکه های اجتماعی بزرگ کاربران را براساس دیدگاهشان مسدود یا سانسور کنند، لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این دادگاه به نفع دو گروه حمایتی صنعت مالی رای داد که ادعا می کنند این اقدام پلتفرم ها را به بهشتی برای ارائه نامناسب ترین محتواها تبدیل می کند.

این قانون که HB۲۰ نام گرفته اجازه نمی دهد شبکه های اجتماعی با بیش از ۵۰ میلیون کاربر فعال در ماه کاربران را براساس دیدگاه هایشان مسدود یا سانسور کنند. همچنین این قانون به کاربران یا دادستان کل ایالت اجازه می دهد بر همین اساس از شرکت های فناوری شکایت کنند.

قضات دادگاه عالی درخواست گروه های «نت چویس» و «اتحادیه صنعت رایانه و ارتباطات» را تایید کردند. فیس بوک، توئیتر و یوتیوب از اعضای این گروه ها هستند که خواستار مسدود کردن قانون شده اند.

گروه های صنعت فناوری با ثبت شکایتی سعی کردند اجرای این قانون را لغو کنند و آن را به دلیل نقض آزادی بیان شرکت ها از جمله اختیار انجام اصلاحات در پلتفرم هایشان (براساس متمم اول قانون اساسی آمریکا) به چالش کشیده بودند.

قانون تگزاس توسط نمایندگان محافظه کار ارائه شده و فرماندار ایالت آن را امضا کرد. تایید این قانون در حالی انجام می شود که طرفداران محافظه کار از شرکت های بزرگ فناوری به دلیل سرکوب دیدگاه هایشان گله دارند. آنها مسدود شدن دائمی دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا را شاهدی برای این ادعا ارائه می کنند.