آی‌سی‌تی نیوز – تحقیقی جدید در انگلیس نشان می دهد فیس بوک و گوگل تبلیغات کلاهبردارانه را پس از گزارش کاربران حذف نمی کنند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پرس اسوسیشن، تحقیقی جدید فیس بوک و گوگل را متهم می‌کند اقدامات کافی برای مقابله با تبلیغات کلاهبردارانه انجام نداده‌اند و بسیاری از این […]

آی‌سی‌تی نیوز – تحقیقی جدید در انگلیس نشان می دهد فیس بوک و گوگل تبلیغات کلاهبردارانه را پس از گزارش کاربران حذف نمی کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پرس اسوسیشن، تحقیقی جدید فیس بوک و گوگل را متهم می‌کند اقدامات کافی برای مقابله با تبلیغات کلاهبردارانه انجام نداده‌اند و بسیاری از این موارد پس از گزارش همچنان در پلتفرم باقی مانده‌اند.

تحقیقات گروه حمایت از مصرف کننده «ویچ؟»(?Which) در انگلیس نشان می‌دهد ۳۴ درصد قربانیان تبلیغات کلاهبردارانه پس از گزارش این موارد به گوگل متوجه شدند آنها هنوز حذف نشده بودند. این درحالی است که همین شاخص در فیس بوک ۲۶ درصد بوده است.

هر دو شرکت ادعا می‌کنند تبلیغ‌های کلاهبردارانه را حذف می کنند و چنین محتوایی در پلتفرم هایشان ممنوع است اما تحقیقات گروه «ویچ؟» نشان می‌دهد واکنش این شرکت‌ها کارآمد نیست. همچنین این گروه از دولت انگلیس خواسته تا کلاهبرداری‌های آنلاین را در لایحه امنیت آنلاین بگنجاند.

براساس تحقیق این گروه حمایت از مصرف کننده، بیش از یک چهارم قربانیان (۲۷ درصد) در فیس بوک و ۱۹ درصد آنها در گوگل گرفتار تبلیغات کلاهبردارانه شده بودند.

همچنین پژوهش مذکور نشان داد میزان گزارش دهی کلاهبرداری در این پلتفرم‌ها بسیار پایین است به طور یکه ۴۳ درصد قربانیان این مورد را گزارش نکرده‌اند.

حدود ۳۱ درصد نیز اعلام کردند دلیل عدم گزارش کلاهبرداری آن بود که تصور می‌کنند پلتفرم‌های مذکور هیچ اقدامی در این باره نمی‌کنند.

طبق گزارش «ویچ؟» اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد به یک روش جدید برای مقابله با این پدیده نیاز است. همچنین این گروه حمایت از مصرف کننده خواستار آن است که به پلتفرم‌های آنلاین مسئولیت قانونی برای جلوگیری از تبلیغات کلاهبردارانه و جعلی در سایت‌هایشان داده شود.