فیس‌بوک در حال ساخت «دوقلوی دیجیتالی» از زمین
فیس‌بوک در حال ساخت «دوقلوی دیجیتالی» از زمین

آی‌سی‌تی نیوز – شرکت “متا” از شرکت‌های فناوری می‌خواهد تا در ساخت یک دنیای جدید واقعیت مجازی کمک کنند و در یک “تلاش جهانی” اقدام به کاهش تاخیر در شبکه و بهبود سرعت آن کنند. به گزارش ایسنا و به نقل از سی‌نت، شرکت “متا”(فیسبوک سابق) برای ساختن نسل جدید دنیای مجازی خود به کمک […]

آی‌سی‌تی نیوز – شرکت “متا” از شرکت‌های فناوری می‌خواهد تا در ساخت یک دنیای جدید واقعیت مجازی کمک کنند و در یک “تلاش جهانی” اقدام به کاهش تاخیر در شبکه و بهبود سرعت آن کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از سی‌نت، شرکت “متا”(فیسبوک سابق) برای ساختن نسل جدید دنیای مجازی خود به کمک نیاز دارد.

این شرکت در ماه اکتبر نام خود را از “فیسبوک” به “متا” تغییر داد تا نام جدید آن چشم انداز این شرکت را برای تحقق دنیای “متاورس” منعکس کند. “متاورس” آینده‌ای شامل آواتارهایی است که در دنیای مجازی زندگی می‌کنند و از طریق هدست‌های واقعیت مجازی پیشرفته قابل دسترسی هستند.

“دن رابینوویتسیج” معاون ارتباطات “متا” در یک پست وبلاگی در آستانه آغاز کنگره جهانی موبایل(MWC) در بارسلون نوشت: واقعیت بخشیدن به “متاورس” به پیشرفت‌های قابل توجهی در تاخیر شبکه، پهنای باند متقارن و سرعت کلی شبکه‌ها نیاز دارد.

وی افزود: هیچ شرکت یا صنعتی به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد. ایجاد “متاورس” نیازمند تلاشی جهانی است و ما از شرکای خود دعوت می‌کنیم تا در این سفر جدید با ما همکاری کنند.

“متا” به سابقه خود در دهه گذشته در سرمایه‌گذاری میلیاردی در مشارکت با شرکت‌های مخابراتی و سیاست‌گذاران برای بهبود اتصال جهانی اشاره می‌کند. یکی از این ابتکارات، کابل‌های اینترنت زیردریایی آن است که ادعا می‌کند تا سال ۲۰۲۵ می‌تواند بیش از نیم تریلیون دلار به اقتصاد اروپا و آسیا-اقیانوسیه کمک کند.

این شرکت همچنین اعلام کرد که با یک مرکز نوآوری متاورس در مادرید اسپانیا موسوم به “تله‌فونیکا”(Telefónica) با هدف تسریع نوآوری‌های شبکه متاورس همکاری خواهد کرد.

بر اساس گزارش پایگاه سی‌نت، “مارک زاکربرگ” مدیرعامل “متا” گفت: امروز ما در آغاز دوره گذر بعدی هستیم که برای “متاورس” آماده می‌شویم. اما ایجاد حس واقعی حضور در دنیای مجازی با عینک‌های هوشمند و هدست‌های واقعیت مجازی، نیازمند پیشرفت‌های عظیم در شبکه و اتصال است. پیشرفت‌هایی بزرگ‌تر از هر یک از تغییراتی که تاکنون دیده‌ایم.

بنابراین طبق سخنان مسئولان عالی رتبه شرکت “متا”، به نظر می‌رسد موضوعی که بیش از همه مورد اشاره است، صبوری کردن برای تحقق دنیای متاورس است.

“کریس ویزلر” مدیر ابتکارات ویژه در “متا”، در یک جلسه میزگردی عنوان کرد که “متاورس” یک شبه اتفاق نمی‌افتد، اگرچه اشاره کرد که اگر بتوانیم یک میلیارد نفر را به این دنیا بیاوریم، متاورس در ۱۰ سال آینده شگفت‌انگیز خواهد بود، چرا که میلیون‌ها دلار برای آن هزینه خواهد شد.

این پیام “متا” در تضاد کامل با اقدامات شرکت “انویدیا” پیرامون پروژه “امنی‌ورس”(Omniverse) خود است. “رانی واسیشتا” معاون ارشد “انویدیا” راه‌هایی را که نسخه سفارشی متاورس آنها در حال حاضر به شرکت‌هایی مانند “بی‌ام‌و” و “اریکسون” کمک می‌کند تا فرآیندهای واقعی را با دقت بسیار زیاد شبیه‌سازی کنند و به آنها اجازه می‌دهد صنایع مربوطه خود را متحول کنند، اشاره کرد.

این شرکت همچنین در حال ساخت یک «دوقلوی دیجیتالی» از زمین است.

کنگره جهانی موبایل که وعده داده بود با اولین نمایش پرشور حضوری از زمان شروع همه‌گیری کووید-۱۹، رویدادهای جهانی را به حالت عادی بازگرداند، بار دیگر تحت الشعاع اتفاقات جهانی قرار گرفت. اگرچه “متا” در این نمایشگاه تجاری حضور فیزیکی دارد، اما این شرکت تا حدی تمرکز خود را به حمله روسیه به اوکراین در روزهای اخیر معطوف کرده است. این شرکت در بیانیه‌ای مطبوعاتی توضیح داد که سخت در تلاش است تا با گسترش ظرفیت بررسی حقایق اشخاص ثالث به زبان‌های روسی و اوکراینی، با گسترش اطلاعات نادرست مقابله کند.