آی‌سی‌تی نیوز – فضای سایبری به‌طور فعال توسط تروریست‌های بین‌المللی و مجرمان سازمان‌یافته به کار گرفته می‌شود. به گزارش سایبربان؛ نایب‌رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه دمیتری مدودِف در نشست ایجاد مکانیسم‌های بین‌المللی برای مبارزه با جرائم سایبری و تضمین ثبات در حوزه اطلاعات اعلام کرد فضای سایبری به‌طور فعال توسط تروریست‌های بین‌المللی و مجرمان سازمان‌یافته […]

آی‌سی‌تی نیوز – فضای سایبری به‌طور فعال توسط تروریست‌های بین‌المللی و مجرمان سازمان‌یافته به کار گرفته می‌شود.
به گزارش سایبربان؛ نایب‌رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه دمیتری مدودِف در نشست ایجاد مکانیسم‌های بین‌المللی برای مبارزه با جرائم سایبری و تضمین ثبات در حوزه اطلاعات اعلام کرد فضای سایبری به‌طور فعال توسط تروریست‌های بین‌المللی و مجرمان سازمان‌یافته استفاده می‌شود و شکل‌گیری گروه‌های هکری بین‌المللی نیز رو به افزایش است. علاوه‌براین، اعضای گروه‌ها در قاره‌های مختلف مستقر هستند که مشکلات جدی در رسیدگی به جرائم آن‌ها به وجود می‌آورد.

مدودف اظهار داشت: علیرغم این گفته رایج که در محیط دیجیتال هیچ‌چیز از بین نمی‌رود، قابلیت‌های زیادی وجود دارد تا این ردپای دیجیتال را درهم کرد و به‌گونه‌ای درهم پیچید که بعداً پیدا کردن آن دشوار باشد.

به گفته نایب‌رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه، روسیه همواره از جامعه جهانی می‌خواهد تا تلاش‌های خود را برای مبارزه با جرائم سایبری با توجه به ماهیت فرامرزی آن به کارگیرد. مدودف معتقد است شناسایی و مقابله با جرائم سایبری پیچیده بوده و نیازمند ارتقاء سازوکارهای حقوقی بین‌الملل است.

بنا به‌ اظهارات این مقام دولتی، در سال ۲۰۱۹، با حمایت سازمان ملل متحد و ابتکار عمل فدراسیون روسیه، یک کمیته میان دولتی ویژه از کارشناسان ایجاد شد که اقدام به تدوین کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با استفاده از فناوری‌های اطلاعات و مخابرات برای مقاصد مجرمانه کرد. سال گذشته نیز روسیه پیش‌نویس این سند را ارائه کرد و تعدادی از کشورها از آن حمایت نمودند.