دبیر شورای امنیت روسیه در مصاحبه با روزنامه کامرسانت مسکو اعلام کرد ایالات‌متحده آمریکا روسیه را بارها در حملات سایبری به منابع خود متهم کرده و تمایلی به همکاری در حوزه فضای سایبری با این کشور ندارد. نیکولای پاتروشف، در پاسخ به این سؤال که آیا دولت جدید آمریکا تمایلی به پیشنهاد رئیس‌جمهور روسیه مبنی […]

دبیر شورای امنیت روسیه در مصاحبه با روزنامه کامرسانت مسکو اعلام کرد ایالات‌متحده آمریکا روسیه را بارها در حملات سایبری به منابع خود متهم کرده و تمایلی به همکاری در حوزه فضای سایبری با این کشور ندارد.

نیکولای پاتروشف، در پاسخ به این سؤال که آیا دولت جدید آمریکا تمایلی به پیشنهاد رئیس‌جمهور روسیه مبنی بر همکاری در حوزه سایبری دارد اعلام کرد: آن‌ها نمی‌خواهند در این حوزه با ما همکاری کنند و مطلقا بی‌اساس ما را به حملات سایبری به منابع خودشان متهم می‌سازند. آن‌ها هیچ‌گونه شواهدی مبنی بردست داشتن مقامات روسیه در این رخدادها نه به ما و نه افکار عمومی ارائه نمی‌دهند، اما روسیه را تقریباً به‌عنوان متجاوز اصلی در فضای سایبری معرفی می‌کنند.

به گزارش سایبربان به اعتقاد پاتروشف ادعای حمله سایبری روسیه به شرکت سولار ویندز نیز یک اتهام بی‌اساس دیگری بوده و روسیه هیچ ارتباطی به این هک ندارد.

او دراین‌باره اظهار می‌دارد: ما بارها به آمریکایی‌ها گفته‌ایم چنانچه تردید دارند اطلاعات معینی ارائه دهند، ما خودمان بررسی کنیم. اما ارائه نمی‌دهند.