صنعت فناوری روسیه هدف تحریم‌های جدید آمریکا
صنعت فناوری روسیه هدف تحریم‌های جدید آمریکا

آی‌سی‌تی نیوز – ایالات متحده آمریکا تحریم های جدیدی بر روسیه وضع کرده که هدف آن بخش فناوری این کشور است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، جانت یلن رئیس خرانه داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما همچنان با تحریم‌ها از هر زاویه ممکن ماشین جنگ پوتین (رئیس جمهور روسیه) را هدف […]

آی‌سی‌تی نیوز – ایالات متحده آمریکا تحریم های جدیدی بر روسیه وضع کرده که هدف آن بخش فناوری این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، جانت یلن رئیس خرانه داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما همچنان با تحریم‌ها از هر زاویه ممکن ماشین جنگ پوتین (رئیس جمهور روسیه) را هدف می‌گیریم تا زمانیکه این جنگ تمام شود.

وزارت خزانه داری آمریکا بر ۲۱ شرکت و ۱۳ فرد از جمله شرکت میکرون، بزرگترین تراشه ساز، تولید کننده و صادرکننده میکروالکترونیک روسیه تحریم‌هایی وضع کرده است.

همچنین دولت آمریکا اعلام کرد ۳ بخش جدید در اقتصاد روسیه تحت یک فرمان اجرایی موجود مشمول تحریم‌ها هستند و به این ترتیب ایالات متحده می‌تواند اقدامات تنبیهی را علیه هر شخص یا نهاد فعال در بخش‌های هوافضا، دریایی و الکترونیک اعمال کند.

اقدامات مذکور هرگونه دارایی‌های ایالات متحده را مسدود می‌کند و عموماً آمریکایی‌ها را از معامله با آنها منع می‌کند. از جمله شرکت‌های هدف تحریم‌های آمریکا می‌توان به سرنیا انجینرینگ، سرتا (تولید کننده تجهیزات) اشاره کرد که هر دو متهم شده اند به طور غیرقانونی تجهیزات و فناوری برای بخش دفاعی روسیه فراهم کرده اند.

تحریم‌های خزانه داری آمریکا شامل این دو شرکت و همچنین افراد و موسساتی دیگری است که متهم هستند بخشی از شبکه اجتناب از تحریم‌ها را تشکیل می‌دهند.