شکایت رانندگان اوبر و لیفت به علت بالا ماندن عمدی کرایه تاکسی
شکایت رانندگان اوبر و لیفت به علت بالا ماندن عمدی کرایه تاکسی
گروهی از رانندگان دو شرکت کرایه تاکسی اینترنتی اوبر و لیفت این شرکت‌ها را به کنترل غیرمنصفانه و همدستی برای بالا نگهداشتن عمدی کرایه تاکسی دریافتی از مسافران متهم کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این رانندگان شکایت خود را در این زمینه تقدیم دادگاهی در کالیفرنیا کرده و اوبر و لیفت را به انحصارطلبی تجاری متهم کرده‌اند.

شاکیان مدعی هستند لیفت و اوبر قانون ضد انحصار کالیفرنیا و نیز قانون ایالتی را که فعالیت‌های تجاری ناعادلانه را ممنوع می‌کند، نقض کرده‌اند.

رانندگان خواستار ایجاد یک محیط رقابتی حرفه‌ای شده‌اند تا در تصمیم‌گیری در مورد هزینه کرایه تاکسی مشارکت بیشتری داشته باشند و بتوانند در صورت تمایل کرایه‌های کمتری از مسافران دریافت کنند.

در این شکایت آمده است: «اوبر و لیفت با ممانعت از دادن چنین حقی به رانندگان به رقابت در بازار کار و همچنین بازار مصرف آسیب می‌رسانند. مشتریان بیشتر پرداخت می‌کنند و رانندگان درآمد کمتری دارند.» این دو شرکت قبلاً این ادعاها را رد کرده بودند.