روسیه تبلیغات گوگل را ممنوع کرد
روسیه تبلیغات گوگل را ممنوع کرد

آی‌سی‌تی نیوز – سازمان تنظیم کننده مقررات ارتباطات روسیه Roskomnadzor اعلام کرد که تبلیغات منابع اطلاعاتی گوگل در این کشور به دلیل عدم رعایت قوانین ممنوع شده است. به گزارش تسنیم به نقل از راشاتودی، سازمان تنظیم کننده مقررات ارتباطات روسیه Roskomnadzor اعلام کرد که تبلیغات منابع اطلاعاتی گوگل در این کشور به دلیل عدم […]

آی‌سی‌تی نیوز – سازمان تنظیم کننده مقررات ارتباطات روسیه Roskomnadzor اعلام کرد که تبلیغات منابع اطلاعاتی گوگل در این کشور به دلیل عدم رعایت قوانین ممنوع شده است.

به گزارش تسنیم به نقل از راشاتودی، سازمان تنظیم کننده مقررات ارتباطات روسیه Roskomnadzor اعلام کرد که تبلیغات منابع اطلاعاتی گوگل در این کشور به دلیل عدم رعایت قوانین ممنوع شده است.

دفتر مطبوعاتی این سازمان در کانال تلگرامی خود نوشت: ممنوعیت کامل پخش تبلیغات در گوگل و منابع آن به دلیل انتشار اطلاعات نادرست توسط یک نهاد خارجی و نقض قوانین روسیه صورت گرفته است.

به گفته سازمان تنظیم کننده مقررات ارتباطات روسیه، یوتیوب، یک پلتفرم نمایش ویدیو که متعلق به گوگل است، از حذف بیش از ۱۲۰۰۰ ویدیوی منتشر کننده اخبار جعلی درباره روند عملیات نظامی روسیه در اوکراین خودداری کرد.

این تنظیم کننده با اشاره به گروه های شبه نظامی ملی گرای اوکراینی گفت: علاوه بر این، یوتیوب از انتشار اطلاعات توسط سازمان‌های افراطی مانند “بخش راست” و “گردان ملی گرای آزوف” جلوگیری نمی کند.

این سازمان همچنین به ۶۰ مورد تبعیض علیه دولت روسیه، رسانه های این کشور، سازمان های عمومی و ورزشی و همچنین افراد مختلف از سوی یوتیوب اشاره کرد.

این رگولاتور تأکید کرد که یوتیوب حساب یا محتوای خبرگزاری‌های راشاتودی، روسیه ۲۴، اسپوتنیک، زوزدا، RBC، NTV را مسدود کرده است.

طبق گفته این سازمان، ممنوعیت اعلام شده تا زمانی که گوگل تمام اقدامات لازم را برای مطابقت کامل با قوانین روسیه انجام ندهد، بر قرار خواهد بود.