رصد موبایل انگلیسی‌ها برای محافظت از کودکان
رصد موبایل انگلیسی‌ها برای محافظت از کودکان
مقامات امنیت سایبری انگلیس می‌گویند شرکت‌های فناوری باید از سیستم اسکن سمت مشتری استفاده کنند. این سیستم، تصاویری که موجب سوءاستفاده از کودکان می‌شود را رصد می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از گاردین، روسای فنی ستاد ارتباطات دولت (GCHQ) و مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس اعلام کردند که شرکت‌های فناوری باید از سیستم اسکن سمت مشتری استفاده کنند. این سیستم، تصاویری که موجب سواستفاده از کودکان می شود را بدون نیاز به اشتراک گذاری محتوای پیام ها با یک سرور متمرکز، رصد می‌کند. این طرح از حمایت مقامات امنیتی برخوردار است و می‌گویند این روش می‌تواند برای یافتن تصاویر کودک آزاری مورد استفاده قرار گیرد.

ایان لوی، مدیر فنی و کریسپین رابینسون، مدیر فنی تجزیه و تحلیل رمزنگاری در GCHQ، گفتند که این فناوری می تواند همزمان از کودکان و حریم خصوصی آنها محافظت کند.

آنها گفتند که مخالفت با سیستم اسکن سمت مشتری بر اساس نقص های خاصی است که در عمل قابل رفع هستند. جزئیات هنگام صحبت در مورد این موضوع مهم است.

این صحبت ها مورد استقبال گروه های حمایت از کودکان قرار گرفت. اندی باروز، رئیس سیاست آنلاین ایمنی کودکان گفت که این یک کار مهم و بسیار معتبر است که جلوی مشکلات را می گیرد. حق اساسی کودکان برای ایمنی آنلاین فقط به قیمت حفظ حریم خصوصی بزرگسالان قابل دستیابی است.

وی افزود: واضح است که قانون می تواند شرکت ها را برای توسعه راه حل های فنی و ارائه خدمات آنلاین امن تر و خصوصی تر تشویق کند.