راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای روسیه تا سال ۲۰۲۵
راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای روسیه تا سال ۲۰۲۵

آی‌سی‌تی نیوز – مدیر آژانس فضایی روسیه زمان‌های راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای در روسیه را اعلام کرد. به گزارش سایبربان؛ مدیرعامل آژانس فضایی روسیه دمیتری راگوزین اعلام کرد تا سال ۲۰۲۵ اینترنت ماهواره‌ای مستقل در روسیه راه‌اندازی خواهد شد و ماهواره‌های جدیدی برای برقراری ارتباطات پایدار به مدار زمین پرتاب خواهند شد. بنا به‌ اظهارات راگوزین، […]

آی‌سی‌تی نیوز – مدیر آژانس فضایی روسیه زمان‌های راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای در روسیه را اعلام کرد.
به گزارش سایبربان؛ مدیرعامل آژانس فضایی روسیه دمیتری راگوزین اعلام کرد تا سال ۲۰۲۵ اینترنت ماهواره‌ای مستقل در روسیه راه‌اندازی خواهد شد و ماهواره‌های جدیدی برای برقراری ارتباطات پایدار به مدار زمین پرتاب خواهند شد.

بنا به‌ اظهارات راگوزین، روسیه در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰، پوشش کامل قلمرو این کشور ازجمله مناطق قطب شمال و مسیر دریای شمال را با خدمات ارتباطات ماهواره‌ای، پخش دیجیتال و دسترسی به اینترنت پرسرعت فراهم سازد. علاوه بر این، خدمات سنجش از راه دور زمین مبتنی بر سیستم‌های ماهواره‌ای نیز به‌طور فعال توسعه خواهند یافت.

راگوزین خاطرنشان کرد که جهت برقراری ارتباطات پایدار، بایستی چهار دستگاه سیستم ارتباطی اکسپرس-آروی (Express-RV) در مدار هئو (HEO) قرار گیرند، آن‌ها در حال حاضر درحال‌توسعه هستند و یک سیستم کامل قرار است تا سال ۲۰۲۵ مستقر شود. علاوه بر این، ساخت ماهواره برای گروه فضایی جدید روسیه اسکیف (Skif) نیز در حال انجام است، اولین ماهواره در نوامبر ۲۰۲۲ به فضا پرتاب خواهد شد.