دسترسی چین به داده‌ کاربران آمریکایی تیک‌تاک بسته شد
دسترسی چین به داده‌ کاربران آمریکایی تیک‌تاک بسته شد

آی‌سی‌تی نیوز – تیک تاک در آستانه توافقی با شرکت اوراکل است که بر اساس آن دسترسی شرکت چینی مالک آن موسوم به بایت دنس به داده‌های کاربران آمریکایی تیک تاک ناممکن می‌شود. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، قرار است با تغییر شیوه ذخیره سازی داده‌های کاربران آمریکایی تیک تاک نظر مثبت […]

آی‌سی‌تی نیوز – تیک تاک در آستانه توافقی با شرکت اوراکل است که بر اساس آن دسترسی شرکت چینی مالک آن موسوم به بایت دنس به داده‌های کاربران آمریکایی تیک تاک ناممکن می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، قرار است با تغییر شیوه ذخیره سازی داده‌های کاربران آمریکایی تیک تاک نظر مثبت نهادهای رگولاتوری در ایالات متحده جلب شود تا این اپلیکیشن بتواند به فعالیت‌های خود در خاک آمریکا ادامه دهد.

این توافق یک سال و نیم پس از آن رخ می‌دهد که نهادهای امنیتی آمریکا به بایت دنس دستور دادند تیک تاک را واگذار کند تا از انتقال اطلاعات کاربران آمریکایی این نرم افزار به دولت چین جلوگیری شود. این در حالی است که تیک تاک بارها چنین اتهامی را رد کرده است.

این فرمان پس از اینکه جو بایدن سال گذشته جانشین دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات سابق متحده شد، اجرا نشد. در عین حال همچنان نگرانی‌هایی در مورد امنیت داده‌ها در تیک تاک وجود دارد که بایت دنس وعده داد به آنها رسیدگی کند.

هنوز مشخص نیست همکاری تیک تاک و اوراکل، مشکلات امنیت ملی مدنظر آمریکا را حل خواهد کرد یا خیر. اوراکل در سال ۲۰۲۰، زمانی که بایت دنس تحت فشار ایالات متحده برای فروش برنامه تیک تاک قرار داشت، درباره خرید سهام تیک تاک مذاکراتی انجام داده بود. اوراکل قصد دارد تمامی داده‌های کاربران تیک تاک در ایالات متحده را در سرورهای داده خود ذخیره کند. برخی از داده‌های تیک تاک در حال حاضر بر روی سرورهای کلود گوگل ذخیره می‌شوند.