درخواست نیجریه برای بستن گروه‌های مخرب در یوتیوب
درخواست نیجریه برای بستن گروه‌های مخرب در یوتیوب
نیجریه در راستای حفاظت از کاربران اینترنت در این کشور از گوگل درخواست کرد تا فعالیت گروه‌های مخرب و تروریستی را در یوتیوب مسدود کند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، وزیر اطلاعات نیجریه گفت که این کشور از گوگل خواسته تا استفاده از کانال های یوتیوب و پخش زنده توسط گروه های ممنوعه و سازمان های تروریستی در این کشور را مسدود کند.

نیجریه به دنبال راه‌هایی برای تنظیم استفاده از شبکه های اجتماعی در این کشور است. این کشور میزبان میلیون ها کاربر اینترنتی است و پلتفرم هایی مانند یوتیوب، توییتر، فیس‌بوک و تیک تاک در آن محبوب هستند. وزیر اطلاعات این کشور به مدیران گوگل در ابوجا گفت: کانال‌ها و ایمیل‌ها در یوتیوب که حاوی نام گروه‌های ممنوعه و شرکت‌های وابسته به آنها هستند، نباید در پلتفرم‌های گوگل فعال باشند.

چارلز موریتو، مدیر امور دولتی و سیاست عمومی گوگل در آفریقا گفت که این شرکت در حال حاضر اقداماتی برای رفع نگرانی‌های دولت نیجریه دارد. او افزود که این اقدامات شامل سیستمی برای کاربران یرای پرچم گذاری محتوای مشکل ساز است. موریتو گفت: ما اهداف و مقاصد یکسانی داریم و نمی خواهیم از پلتفرم ما برای اهداف بد استفاده شود.

وزیر گفت که نگرانی های یوتیوب بخشی از تلاش دولت برای محافظت از کاربران نیجریه ای در برابر اثرات مضر رسانه های اجتماعی، به ویژه پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است.

نیجریه در ژوئن ۲۰۲۱ توییتر را به حالت تعلیق درآورد و دسترسی کاربران را پس از حذف پستی از رئیس جمهور این کشور که در آن تهدید به مجازات جدایی طلبان منطقه ای کرده بود، مسدود کرد. البته دولت شش ماه بعد ممنوعیت توییتر را لغو کرد.