درخواست بودجه ۵۲ میلیارد دلاری برای بحران کمبود تراشه
درخواست بودجه ۵۲ میلیارد دلاری برای بحران کمبود تراشه

آی‌سی‌تی نیوز – گروهی متشکل از ۱۴۰ نماینده کنگره آمریکا از رهبران کنگره خواستند تا هر چه سریع‌تر برای اختصاص بودجه ۵۲ میلیارد دلاری برای تسریع تولید انواع تراشه و نیمه هادی اقدام کنند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مجلس نمایندگان ایالات متحده در ۴ فوریه لایحه‌ای را با هدف افزایش رقابت […]

آی‌سی‌تی نیوز – گروهی متشکل از ۱۴۰ نماینده کنگره آمریکا از رهبران کنگره خواستند تا هر چه سریع‌تر برای اختصاص بودجه ۵۲ میلیارد دلاری برای تسریع تولید انواع تراشه و نیمه هادی اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مجلس نمایندگان ایالات متحده در ۴ فوریه لایحه‌ای را با هدف افزایش رقابت آمریکا با چین در حوزه تولید تراشه با اختصاص ۵۲ میلیارد دلار برای تقویت تولید انواع نیمه هادی در ایالات متحده تصویب کرد.

در نامه‌ای که توسط قانونگذاران مختلف دموکرات و جمهوری خواه در این زمینه امضا شد، آمده است: این بودجه به جلوگیری از کمبودهای آینده کمک می‌کند که به کاهش تولید ناخالص داخلی، از دست دادن مشاغل، گران‌تر شدن کالاهای مصرفی و آسیب پذیری‌های امنیت ملی می‌انجامد.

قانونگذاران از نانسی پلوسی، رئیس اکثریت دموکرات و چاک شومر، رهبر اقلیت جمهوری خواه کنگره خواستند تا «فوراً مذاکرات را آغاز کنند تا در اسرع وقت رأی‌گیری در کنگره و سنا انجام شود».

جو بایدن قرار است امروز چهارشنبه با رؤسای شرکت‌های بزرگ سازنده تراشه ملاقات کرده و دوباره برای عبور سریع از بحران فعلی تلاش کند. ماه گذشته، ۲۲ فرماندار ایالت‌های مختلف آمریکا هم خواستار اقدام سریع در زمینه تأمین مالی شرکت‌های تراشه ساز شدند.

کمبود مداوم تراشه در صنایع مختلف، تولید کالا در شرکت‌های خودروسازی و الکترونیک را مختل کرده و برخی از شرکت‌ها را مجبور به کاهش تولید کرده است.