آی‌سی‌تی نیوز – فیس‌بوک به افشاگری برنامه سیگنال در این مورد که چگونه اینستاگرام با سرقت اطلاعات شخصی کاربران از این داده‌ها برای شخصی سازی تبلیغات استفاده می‌کند، واکنشی عصبی نشان داد. ​به گزارش فارس به نقل از زد دی نت، روز گذشته برنامه پیام‌رسان سیگنال تلاش کرد برخی آگهی‌های اینستاگرام را به گونه‌ای برای […]

آی‌سی‌تی نیوز – فیس‌بوک به افشاگری برنامه سیگنال در این مورد که چگونه اینستاگرام با سرقت اطلاعات شخصی کاربران از این داده‌ها برای شخصی سازی تبلیغات استفاده می‌کند، واکنشی عصبی نشان داد.

​به گزارش فارس به نقل از زد دی نت، روز گذشته برنامه پیام‌رسان سیگنال تلاش کرد برخی آگهی‌های اینستاگرام را به گونه‌ای برای کاربرانش نمایش دهد که آنها درک کنند این شبکه اجتماعی متعلق به فیس‌بوک تا چه حد اطلاعات خصوصی آنها را سرقت می‌کند.

در کنار این پیام‌های تبلیغاتی عباراتی درج شده بود دال بر اینکه ” شما این پیام تبلیغاتی را مشاهده می‌کنید، زیرا معلم / فارغ‌التحصیل رشته تاریخ / خواننده و … هستید، مجرد یا متأهل یا مطلقه هستید، در برلین، لندن یا مسکو زندگی می‌کنید، تازه بچه دار شده‌اید / نقل مکان کرده‌اید / حامله هستید / به بوکس علاقه دارید / به تازگی دوچرخه خریده‌اید و…

در واقع سیگنال از این طریق به کاربران خود هشدار می‌داد که اینستاگرام تا چه حد از جزئیات زندگی آنها اطلاع دارد و بر همین اساس پیام‌های تبلیغاتی مرتبط با علایق و سلیقه هر فرد را نمایش می‌دهد.

سیگنال این تبلیغات را با استفاده از خدمات نمایش آگهی در اینستاگرام برای کاربران خود نمایش داده بود و البته فیس‌بوک بلافاصله بعد از کسب اطلاع از این اقدام سیگنال دسترسی کارکنان آن به پلتفرم ارسال تبلیغات در اینستاگرام را مسدود کرد. سیگنال در واکنش اعلام کرد هدف از این کار نمایش حجم بالای اطلاعات شخصی جمع‌آوری شده توسط فیس‌بوک از هر کاربر است و البته این اطلاعات توسط این شرکت به فروش می‌رسد. شفافیت در مورد نحوه استفاده تبلیغات از داده‌های مردم کاری است که توسط فیس‌بوک ممنوع شده است.

فیس‌بوک در واکنش به این رویداد، اقدام سیگنال را شیرین کاری توصیف کرد و افزود این شرکت هرگز به دنبال نمایش واقعی تبلیغات یادشده نبود و علیرغم اقدام مذکور حساب کاربری آنها تعطیل نشده است. در ادامه فیس‌بوک هدف سیگنال از این کار را کسب شهرت و محبوبیت دانسته است.

در مقابل سیگنال در حساب توئیتری خود فیس‌بوک را به دروغگویی متهم کرده و افزوده که برای اجرای آگهی‌های مدنظر خود تلاش کرده ولی این آگهی‌ها به سرعت رد شده‌اند و فیس‌بوک حساب تبلیغاتی سیگنال را نیز از کار انداخته است. این شرکت حتی تصویری از حساب مسدود شده خود منتشر کرده است.