خسارت یک میلیارد دلاری ارزهای دیجیتال در ۲۰۲۱
خسارت یک میلیارد دلاری ارزهای دیجیتال در ۲۰۲۱
طبق گزارش جدید کمیسیون تجارت فدرال، کلاهبرداران ارزهای دیجیتال از ابتدای سال 2021 بیش از 1 میلیارد دلار از 46 هزار نفر سرقت کرده اند.

به گزارش فارس به نقل از سی‌ان‌ان، کمیسیون فدرال تجارت آمریکا با انتشار گزارشی اعلام کرد که از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون یک میلیارد دلار در بازار ارزهای دیجیتال کلاهبرداری شده است. حدودا نیمی از افراد قربانی این حادثه گزارش کردند که کلاهبرداری از آنها با یک تبلیغ،‌ پست یا پیامی در شبکه های اجتماعی آغاز شده است.

اکثریت قریب به اتفاق کسانی که این موضوع را گزارش کردند از بیت‌کوین برای پرداخت پول به کلاهبرداران استفاده کرده‌اند و در رتبه های بعدی پرداخت پول با تتر و اتر نیز به چشم می خورد. میانگین ضرری که هر فرد در این حادثه دیده ۲۶۰۰ دلار بود. قربانیان معمولاً قشر جوان هستند و احتمال از دست دادن پول در بین افراد ۲۵ تا ۴۰ سال سه برابر بیشتر است.

شبکه های اجتماعی و ارزهای دیجیتال فضایی تازه را برای کلاهبرداران اینترنتی پدید آوردند و چیزی حدود ۵۷۵ میلیون دلار از همه این کلاهبرداری ها،‌در حوزه سرمایه گذاری های دروغی بوده است. در ادامه این گزارش آمده که از هر ۱۰ دلاری که در کلاهبرداری های شبکه های اجتماعی از بین رفته، ‌۴ دلار ارز دیجیتال بود. واتساپ،‌ اینستاگرام، فیسبوک و تلگرام اصلی ترین شبکه های اجتماعی برای کلاهبرداری از کاربران بوده اند.

کمیسیون فدرال تجارت آمریکا گفت اقداماتی برای جلوگیری از کلاهبرداری وجود دارد. اولین مورد این است که از هرکسی که وعده بازگشت تضمینی دارایی را می دهد، دوری کنید. هیچ تضمینی برای بازگشت دارایی در سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال وجود ندارد.

علاوه بر این،‌ گفته شده که کلاهبرداری های عاشقانه نیز در گزارشات کاربران به چشم می خورد. یک کاربر در این بخش به طور متوسط ​​۱۰ هزار دلار از دست داده است.