آی‌سی‌تی نیوز – چین روز جمعه اعلام کرد از آدرس‌های اینترنتی در ایالات متحده برای در دست گرفتن کنترل رایانه‌های چینی و حمله هکری به بلاروس، روسیه و اوکراین استفاده شده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شین هوا، چین از فوریه سال جاری حملات سایبری مستمری را تجربه کرده است که موجب […]

آی‌سی‌تی نیوز – چین روز جمعه اعلام کرد از آدرس‌های اینترنتی در ایالات متحده برای در دست گرفتن کنترل رایانه‌های چینی و حمله هکری به بلاروس، روسیه و اوکراین استفاده شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شین هوا، چین از فوریه سال جاری حملات سایبری مستمری را تجربه کرده است که موجب نگرانی مرکز واکنش اضطراری شبکه کامپیوتری ملی/مرکز هماهنگی چین (CNCERT/CC) شده است. این مجموعه یک مرکز فنی امنیت سایبری است که تلاش‌ها را برای پیشگیری و شناسایی تهدیدات امنیت سایبری را در چین مدیریت و هدایت می‌کند.

در گزارش این مرکز آمده است: با نظارت ما مشخص شد که از اواخر فوریه، اینترنت چین به طور مداوم با حملات سایبری از خارج از کشور مواجه شده است. گروه‌های خارج از کشور با در دست گرفتن کنترل رایانه‌های موجود در کشور برای انجام حملات سایبری به روسیه، اوکراین و بلاروس تلاش کرده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: پس از تجزیه و تحلیل گسترده مشخص شد، بیشتر آدرس‌های این حملات مربوط به ایالات متحده آمریکا بوده است.

حملات سایبری نقطه اصلی تنش بین ایالات متحده و متحدانش با چین بوده است، زیرا غرب چین را به راه اندازی یک پیکار جهانی جاسوسی سایبری متهم کرده و چین نیز اتهامات مشابهی را بر علیه واشنگتن و هم پیمانان اروپایی آن مطرح کرده است. چین می‌گوید که در حملات سایبری شرکت نمی‌کند و چنین ادعاهایی را “اظهارات مخرب” خوانده است.