حمایت شرکت‌های کوچک از قانون کنترل غول‌های فناوری
حمایت شرکت‌های کوچک از قانون کنترل غول‌های فناوری
۱۲ شرکت و سازمان تجاری نامه ای به اعضای کنگره آمریکا ارسال کرده و خواستار پشتیبانی آنها از لایحه ای شده اند که قدرت شرکت های بزرگ فناوری مانند آمازون و گوگل را کنترل می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، هفته گذشته ایمی کلوبوچار نماینده مجلس این کشور و قانونگذارانی از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات اعلام کردند نیازمند رای نمایندگان سنا برای تصویب قانونی هستند که اجازه نمی دهد پلتفرم هایی مانند فیس بوک و اپل کسب و کار خود را بر دیگران ترجیح دهند.

اکنون شرکت هایی مانند یلپ، سونوس، دادک داک کو و اسپاتیفای با پشتیبانی از لایحه مذکور آن را اقدامی معتدل و معقول معرفی کرده اند که هدف آن کنترل سواستفاده پلتفرم های بزرگ آنلاین است.

بنیاد فروشندگان کتاب آمریکا، اتحادیه کسب وکارهای مستقل آمریکا و گروه کلکو از دیگر پشتیبانان این اقدام هستند. این درحالی است که آمازون، اتاق بازرگانی و شرکت های بزرگ با لایحه مذکور مخالف هستند.

حامیان لایحه از قانونگذاران خواسته اند آن را تصویب کنند. آنها معتقدند این لایحه قوانین آنتی تراست را مدرن می کند تا شرکت های کوچکتر نیز بتوانند رقابت کنند.

شرکت های بزرگ معتقدند این لایحه سرویس های محبوبی مانند گوگل مپس و آمازون بیسکس را در معرض خطر قرار می دهد و حفاظت از امنیت و حریم خصوصی کاربران را برای شرکت ها سخت تر می کند.