آی‌سی‌تی نیوز –  کارشناسان معتقدند که جرایم سایبری در سال ۲۰۲۰ در هند با رشد ۱۱ درصدی مواجه شدند. به گزارش سایبریان؛ براساس داده‌های اداره ملی ثبت جرایم (NCRB)، هند جهش ۱۱ درصدی در جرایم سایبری در سال ۲۰۲۰ را گزارش کرده است. وزارت امور داخلی (MHA) به کمیته داخلی هند اطلاع داد که طبق […]

آی‌سی‌تی نیوز –  کارشناسان معتقدند که جرایم سایبری در سال ۲۰۲۰ در هند با رشد ۱۱ درصدی مواجه شدند.
به گزارش سایبریان؛ براساس داده‌های اداره ملی ثبت جرایم (NCRB)، هند جهش ۱۱ درصدی در جرایم سایبری در سال ۲۰۲۰ را گزارش کرده است.

وزارت امور داخلی (MHA) به کمیته داخلی هند اطلاع داد که طبق گزارش جنایت در هند، ۲۰۱۹، اداره ملی ثبت جرایم، داده‌های جرایم سایبری در ایالات هند در سال ۲۰۱۷ حدود ۲۱۷۹۶ مورد، در سال ۲۰۱۸ حدود ۲۷۲۴۸ مورد، در سال ۲۰۱۹ حدود ۴۴۷۳۵ مورد بوده و در سال ۲۰۲۰ به ۵۰۰۳۵ رسیده است.

داده‌های سال گذشته از گزارش «جنایت در هند، اداره ملی ثبت جرایم ۲۰۲۰» به دست آمده است.

در مجموع ۵۰۰۳۵ پرونده در سال ۲۰۲۰ تحت جرایم سایبری ثبت شده که نشان دهنده افزایش ۱۱٫۸ درصدی در ثبت نسبت به سال ۲۰۱۹ (۴۴۷۳۵ مورد) است.

نرخ جرایم در این دسته از ۳٫۳ در سال ۲۰۱۹ به ۳٫۷ در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است. در سال گذشته، ۶۰٫۲ درصد از پرونده‌های جرایم سایبری ثبت شده با انگیزه کلاهبرداری (۳۰۱۴۲ از ۵۰۰۳۵ مورد) و پس از آن، سوءاستفاده جنسی با ۶٫۶ درصد (۳۲۹۳ مورد) و اخاذی با ۴٫۹ درصد (۲۴۴۰ مورد) بودند.

کمیته به شدت نگران افزایش تعدادی پرونده در فضای سایبری با متوسل شدن مجرمان سایبری به روش‌های جدیدتر و شیوه‌های جدید عمل برای ارتکاب چنین جرایمی بود.

طبق گزارش ارائه شده کمیته به پلیس هند، برخی ایالت‌ها مانند پنجاب، راجستان، گوا و آسام واحد جرایم سایبری ندارند، در حالیکه در آندرا پرادش، کارناتاکا و اوتار پرادش، تنها یک یا ۲ واحد جرایم سایبری راه‌اندازی شده است.

کمیته تأکید کرد که وزارت امور داخلی هند باید به ایالت‌ها توصیه کند که واحدهای سایبری را در تمام مناطق راه‌اندازی کنند. ایالت‌ها باید نقاط کانونی جرایم سایبری را ترسیم کنند که به کشف سریع جرایم و اتخاذ اقدامات پیشگیرانه درخصوص جرایم سایبری کمک می‌کند.

به گفته کمیته داخلی هند، برای به‌روزرسانی سلول‌های سایبری موجود با راه‌اندازی واحدهای نظارت بر وب تاریک و رسانه‌های اجتماعی برای مقابله با انواع مختلف سایبری در کنار استخدام‌های سنتی پلیس، نیاز به جذب کارشناسان فنی به نیروی پلیس وجود دارد.

کمیته امور داخلی به رهبری آناند شارما (Anand Sharma) گزارش مفصلی در مورد آموزش پلیس، نوسازی و اصلاحات ارائه کرده است.