جریمه شدن ویکی‌پدیا در روسیه
جریمه شدن ویکی‌پدیا در روسیه

آی‌سی‌تی نیوز – سازمان روسکوم‌نادزور در نظر دارد ویکی‌پدیا را در صورت عدم حذف محتوای ناموثق جریمه کند. به گزارش سایبربان؛ سازمان روسکوم‌نادزور مطابق با ماده ۱۳٫۴۱ مجموعه قوانین تخلفات اداری فدراسیون روسیه، پرونده‌ای در مورد تخلفات اداری تنظیم کرده و در نظر دارد ویکی‌پدیا را به علت «عدم حذف مطالب عمومی ناموثق و همچنین […]

آی‌سی‌تی نیوز – سازمان روسکوم‌نادزور در نظر دارد ویکی‌پدیا را در صورت عدم حذف محتوای ناموثق جریمه کند.

به گزارش سایبربان؛ سازمان روسکوم‌نادزور مطابق با ماده ۱۳٫۴۱ مجموعه قوانین تخلفات اداری فدراسیون روسیه، پرونده‌ای در مورد تخلفات اداری تنظیم کرده و در نظر دارد ویکی‌پدیا را به علت «عدم حذف مطالب عمومی ناموثق و همچنین سایر اطلاعات ممنوعه» جریمه ‌کند.

بر طبق الزامات دفتر دادستان کل روسیه، روسکوم نادزور اعلانی به مدیریت منبع اینترنتی ارسال کرده تا فوراً اطلاعات ناموثق در مورد عملیات نظامی ویژه نیروهای مسلح روسیه در اوکراین و اطلاع‌رسانی نادرست به کاربران روس را حذف کند.

روسکوم‌نادزور اعلام کرده در صورت عدم حذف چنین مطالب غیرقانونی در مدت‌زمان مقرر، بر طبق قوانین روسیه، مالک سایت را تا ۴ میلیون روبل جریمه خواهد کرد.

هفته گذشته روسکوم‌نادزور اطلاعیه‌ای در مورد انتشار «اطلاعات عمومی ناموثق» و مقاله تهاجم روسیه به اوکراین (۲۰۲۲) به ویکی‌پدیا ارسال کرده بود.

رگولاتوری گزارش داده بود مقاله حاوی اطلاعات ناموثق در مورد عملیات نظامی ویژه برای محافظت از جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک و غیرنظامی سازی و نازی زدایی اوکراین بوده و در آن عملیات نظامی ویژه، «تهاجم روسیه به اوکراین»، «تجاوز روسیه به اوکراین» «جنگ روسیه و اوکراین» و «جنگ» نامیده شده است.

سازمان اعلام کرده بود مقاله حاوی اطلاعاتی در مورد تلفات زیاد نظامیان فدراسیون روسیه و غیرنظامیان اوکراین ازجمله کودکان است که با اطلاعات رسمی منتشرشده توسط وزارت دفاع فدراسیون روسیه مطابقت ندارد.