تیک تاک شروط اروپا را پذیرفت
تیک تاک شروط اروپا را پذیرفت
تیک تاک قوانین اتحادیه اروپایی درباره حریم خصوصی کاربران این منطقه را پذیرفت تا از تحریم‌ها علیه خودش جلوگیری کند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، رگولاتورهای اتحادیه اروپا امروز اعلام کردند که تیک تاک با تقویت حقوق کاربران اتحادیه اروپایی موافقت کرده است.

این تصمیم از تحریم‌های احتمالی که به دلیل شکایت‌های متعدد از سوی کاربران این منطقه وضع شده است، جلوگیری می‌کند.

سازمان مصرف کنندگان اروپا (BEUC) در شکایت خود در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد این برنامه که رشد سریعی در سراسر جهان به ویژه در بین نوجوانان داشته، نتوانست از کودکان در برابر تبلیغات پنهان و محتوای نامناسب محافظت کند.

مدیر اجرایی اتحادیه اروپایی گفت که این شرکت متعاقباً با کمیسیون اروپا و شبکه ملی مقامات حمایت از مصرف کننده در تلاش برای رفع نگرانی ها گفتگو کرد و اکنون با تعدادی از تغییرات موافقت کرده است.

این تغییرات شامل معرفی یک گزینه اضافی است که به کاربران امکان می دهد به راحتی آگهی هایی را که می تواند کودکان را تشویق به خرید کالا یا خدمات یا ترغیب والدین یا دیگران به خرید محصول کند، گزارش دهند. پس از گزارش محتوای برند مجاز به تبلیغ محصولات و خدمات نامناسب نخواهد بود.

در میان سایر تعهدات، شرکت نحوه دریافت جوایز از پلتفرم خود را روشن خواهد کرد و تبلیغات پولی در ویدئوها با وضوح بیشتری برچسب گذاری می شود.

دیدیه ریندرز، رئیس کمیسیون قضایی در بیانیه‌ای گفت: همه پلتفرم‌های اجتماعی ملزم به اجرای قوانین هستند.

تیک تاک گفت که به بهبود ویژگی های خود ادامه خواهد داد. با این حال، سازمان مصرف کنندگان اروپا گفت که تیک تاک در برخی زمینه ها کوتاهی کرده است.

اورسولا پاچل، معاون مدیرکل این سازمان گفت: علیرغم بیش از یک سال گفتگو با این پلتفرم، تحقیقات اکنون بسته شده و نگرانی‌های مهمی را که ما مطرح کرده‌ایم برطرف نشده است.