تحقیقات انگلیس از انحصارطلبی اپل و گوگل
تحقیقات انگلیس از انحصارطلبی اپل و گوگل
سازمان ناظر رقابت بریتانیا اعلام کرد در حال برنامه ریزی برای بررسی میزان تسلط اپل و گوگل بر بازار مرورگرهای تلفن همراه و انحصارطلبی ناشی از آن است.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، انگلیس در کنار تحقیق در مورد انحصارطلبی اپل و گوگل در بازار مرورگرهای اینترنتی، محدودیت های وضع شده از سوی اپل بر روی بازی های ابری از طریق فروشگاه برنامه های آنلاین این شرکت را هم بررسی می کند.

سازمان ناظر رقابت بریتانیا روز جمعه اعلام کرد در حال انجام اقدامات اجرایی علیه گوگل به دلیل استفاده از شیوه‌های پرداخت انحصارطلبانه در فروشگاه آنلاین خود نیز هست.

این دو غول فناوری اکوسیستم‌های تلفن همراه را به انحصار خود درآورده اند و سیستم‌عامل‌ها، فروشگاه‌های اپلیکیشن و مرورگرهای وب در دستگاه‌های تلفن همراه تولید شده توسط یکی از این دو شرکت است.

آندریا کوسلی، مدیر اجرایی این سازمان، پس از انتشار گزارشی در مورد اکوسیستم های تلفن همراه، گفت: «وقتی صحبت از نحوه استفاده مردم از تلفن همراه می شود، اپل و گوگل همه کارت ها را در اختیار دارند. به همان اندازه که بسیاری از خدمات و محصولات آنها خوب هستند، تسلط این دو شرکت بر اکوسیستم های تلفن همراه به آنها اجازه می دهد تا رقبای خود را کنار بگذارند، بخش فناوری بریتانیا را متوقف کرده و انتخاب ها را محدود کنند.»

طبق این گزارش، ۹۷ درصد از کل وبگردی تلفن همراه در بریتانیا در سال گذشته توسط مرورگرهای اپل یا گوگل انجام شده و علاوه بر این، اپل نصب مرورگرهای جایگزین را در آیفون ممنوع کرده است.