اینترپل: سلاح‌های سایبری ارتش‌ها به دست مجرمان می‌افتد
اینترپل: سلاح‌های سایبری ارتش‌ها به دست مجرمان می‌افتد
اینترپل هشدار داد سلاح‌های سایبری ساخته‌شده توسط ارتش‌ها به‌زودی از طریق وب تاریک در دسترس مجرمان سایبری خواهد بود.

به گزارش سایبربان به نقل از سی ان بی سی؛ یکی از مقامات ارشد اینترپل هشدار داد ابزارهای دیجیتالی که توسط ارتش‌ها برای انجام جنگ سایبری استفاده می‌شود ممکن است درنهایت به دست مجرمان سایبری برسد.

یورگن استاک (Jurgen Stock)، دبیر کل پلیس بین‌الملل گفت، نگران است سلاح‌های سایبری توسعه‌یافته دولتی در چند سال آینده در وب تاریک‌ در دسترس قرار گیرد. وب تاریک بخشی پنهان از اینترنت است که از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل قابل‌دسترس نیست.

وی روز دوشنبه در یک مجمع جهانی اقتصاد توضیح داد: این یک نگرانی بزرگ در دنیای فیزیکی است که سلاح‌هایی که امروز در میدان نبرد استفاده می‌شوند ممکن است فردا توسط مجرمان سازمان‌یافته مورد استفاده قرار گیرد. همین امر در مورد سلاح‌های دیجیتالی نیز صدق می‌کند. سلاح‌های دیجیتالی که امروزه توسط ارتش‌ها تولید و استفاده می‌شود فردا در دسترس مجرمان خواهد بود.

سلاح‌های سایبری اشکال مختلفی دارند که باج افزار مهم‌ترین آن‌ها است. موضوع جنگ سایبری برای مدت طولانی موردتوجه دولت‌های جهانی بوده است، اما در بحبوحه جنگ روسیه و اوکراین موردتوجه مجدد قرار گرفته است.

استاک از رهبران مشاغل خواست تا همکاری با دولت‌ها و مجریان قانون را افزایش دهند تا از اجرای مؤثرتر قوانین ضد جرائم سایبری اطمینان حاصل کنند.

وی در ادامه افزود: ما ازیک‌طرف، ازآنچه در حال وقوع است آگاه هستیم و از طرف دیگر به داده‌هایی نیاز داریم که در بخش خصوصی است. تعداد زیادی از حوادث سایبری گزارش نمی‌شوند ما به گزارش‌های بخش خصوصی در مورد این حوادث نیاز داریم. بدون همکاری بخش خصوصی ما کور هستیم، این شکافی است که ما باید با همکاری هم از بین ببریم.

بر اساس گزارش چشم‌انداز جهانی امنیت سایبری در مجمع جهانی اقتصاد، تعداد حملات سایبری در سال ۲۰۲۱ در سطح جهان بیش از دو برابر شده است. بر اساس این گزارش، باج افزارها همچنان محبوب‌ترین نوع حملات هستند و سازمان‌ها به‌طور متوسط ۲۷۰ بار در سال هدف قرار می‌گیرند.

پیش‌تر هم کارشناسان آمریکایی اعتراف کرده بودند سلاح‌های سایبری که علیه این کشور استفاده می‌شوند، عمدتاً ازنظر فنی در داخل سازمان‌های آمریکایی تولید می‌شوند.